رستم زاده رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی

جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی، ۵۰ طرح مطالعاتی و پژوهشی را در حال انجام دارد

۱۳۹۸/۰۵/۱۳ - ۱۸:۰۸:۳۶
کد خبر: ۸۸۰۷۵۸
جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی،  ۵۰ طرح مطالعاتی و پژوهشی را در حال انجام دارد
رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی گفت: این مرکز ۵۰ طرح مطالعاتی و پژوهشی را در حال انجام دارد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، امین رستم‌زاده در جمع خبرنگاران گفت: هدف جهاد دانشگاهی استان برطرف کردن نیازهای پژوهشی استان است و در این خصوص گروه پژوهشی این دانشگاه یکی از برترین گروه های پژوهشی است و هم اکنون ۵۰ طرح مطالعاتی و پژوهشی با ارزش ۱۵ میلیارد ریال در دست اجرا توسط جهاد دانشگاهی استان است.

وی افزود: برخی از مهم ترین پروژه های این مرکز، طرح گلخانه‌ای هوشمند در زمینی به مساحت ۶ هزار مترمربع و در مجاورت مجتمع پژوهشی، ایجاد مزارع پایلوت کشت گیاهان دارویی کم‌آب‌بر با ارزش اقتصادی بالا در حوضه آبریز دریاچه ارومیه و قرارداد با معادن طلای تکاب برای کاهش آلاینده‌ها می توان اشاره کرد.

وی ادامه داد: مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی استان از ابتدای فعالیت تاکنون ۸ هزار فارغ التحصیل روانه بازار کار کرده و در حال حاضر نیز ۶۵۰ دانشجو در ۱۰ رشته در مقطع کاردانی و کارشناسی در این مرکز تحصیل می‌کنند.

وی از ایجاد ۲ دفتر این نهاد در مناطق کم‌برخوردار ارومیه خبر داد و گفت: درصورت مساعدت مسئولین، مرکز جهاد دانشگاهی مهاباد نیز ایجاد خواهدشد.

رییس جهاددانشگاهی آذربایجان غربی افزود: تنها آزمایشگاه تخصصی آنالیز زیست محیطی در منطقه متعلق به جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی است و در همین راستا برای بررسی آب شرب استان اردبیل قراردادهایی به امضا رسیده است.
رستم‌زاده از آغاز رایزنی‌ها برای احداث پارک کشاورزی در آذربایجان‌غربی خبر داد و افزود: در همین راستا استاندار آذربایجان‌غربی پیگیری‌های موثر داشت که جای قدردانی دارد.
رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی برگزاری چهارمین دوره حقوق شهروندی، مسابقات ملی دفاع سه دقیقه‌ای، هشتمین دوره مسابقات مناظره دانشجویی و جشنواره تولید محتوای دیجیتال را از دیگر اقدامات جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی عنوان کرد و اظهار داشت: چاپ ۲۳۷ عنوان کتاب تخصصی و ۲۵۰ طرح مطالعاتی افکارسنجی از دیگر اقدامات این نهاد است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز