مدیر کل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان:

اجرای تخصصی آیین ها از نقاط قوت نخستین جشنواره ازدواج اقوام است/ برگزاری کمپین مشاوره رایگان در هفته ازدواج

۱۳۹۸/۰۵/۱۴ - ۱۹:۰۷:۵۴
کد خبر: ۸۸۱۲۷۹
اجرای تخصصی آیین ها از نقاط قوت نخستین جشنواره ازدواج اقوام است/ برگزاری کمپین مشاوره رایگان در هفته ازدواج
مدیر کل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان ضمن اعلام اینکه در هفته ازدواج شاهد برگزاری کمپین مشاوره رایگان در سراسر کشور هستیم، گفت: حضور گروه های آیین های سنتی حرفه ای و اجرای تخصصی این آیین ها از نقاط قوت نخستین جشنواره ملی ازدواج اقوام ایران زمین میباشد.

به گزارش خبرگزاری برنا:اعظم کریمی مدیر کل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان در آیین افتتاحیه نخستین جشنواره ملی ازدواج اقوام ایران زمین در گلستان در گفتگو با خبرنگار برنا اظهار کرد: وزارت ورزش و جوانان به عنوان ستاد ملی ازدواج در هفته ای که به مناسبت سالروز پیوند آسمانی حضرت فاطمه زهرا(ع) و حضرت علی(ع) به نام هفته ازدواج نامگذاری شده و برنامه های متنوعی را تدارک دیده است.

وی اضافه کرد: 12 مرداد در مرکز همایش های صدا و سیما به طور همزمان برنامه های هفته ازدواج در سراسر کشور افتتاح شد.

کریمی ضمن ابراز خوشنودی از حضور بسیار پرشور مردم در آیین افتتاحیه نخستین جشنواره ملی ازدواج اقوام ایران زمین با حمایت ستاد ملی هفته ازدواج در گلستان اظهار کرد: حضور گروه های آیین های سنتی حرفه ای و اجرای تخصصی این آیین ها از نقاط قوت جشنواره میباشد.

وی همچنین تصریح کرد: به تصویر کشیدن آیین های سنتی و تمرکز جشنواره روی این بخش نیز بسیار حائز اهمیت است.

کریمی ادامه داد: هدف اصلی از برگزاری جشنواره ملی ازدواج اقوام ایران زمین حضور فرهنگ های غنی و اصیل ایرانی و ترویج ازدواج آسان می باشد که به شکل بسیار زیبایی در این جشنواره مشهود است.

وی ضمن بیان اینکه امیدواریم بیش از این شاهد مراسمات و جشنواره های پررونق باشیم، خاطر نشان کرد: رویداد های این چنینی فاصله ما از آیین های سنتی ازدواج را کمتر خواهد کرد.

کریمی گفت: به مناسبت سالروز ازدواج مبارک حضرت فاطمه زهرا(ع) و حضرت علی(ع) در سراسر کشور جشن های مختلفی برگزار میشود اما به افتخار استان گلستان نخستین جشنواره ملی ازدواج اقوام به میزبانی این استان  برگزار گردید که حضور پررنگ 12 قوم را در این جشنواره شاهد هستیم.

وی اضافه کرد: اقوام مختلف با تمام داشته های فرهنگی خود در این جشنواره شرکت کرده اند تا آیین های سنتی قوم خود را از مراسم خواستگاری تا ازدواج به تصویر بکشند.

وی با اشاره به اینکه گلستان فعال ترین خیرین را در حوزه ازدواج دارد، خاطرنشان کرد: امیدواریم در کنار سمن هایی که در حوزه ازدواج فعالیت دارند و با مشارکت حداکثری خیرین ازدواج بتوانیم گام های موثری را در این راستا برداریم.

دبیر ستاد هفته ملی ازدواج ضمن بیان اینکه وزارت ورزش و جوانان تمرکز ویژه ای به موضوع مشاوره ازدواج دارد، بیان داشت: همزمان در سراسر کشور با بهره گیری از ظرفیت مراکز تخصصی ازدواج و خانواده وزارت ورزش و جوانان که ذیل ادارات کل ورزش و جوانان است شاهد برگزاری کمپین مشاوره رایگان در هفته ازدواج هستیم.

وی تصریح کرد: برپایی نمایشگاه هفته ازدواج با ارائه کلیه خدمات به زوج های جوان با تخفیفات ویژه، برگزاری نمایشگاه جهیزیه در سال رونق تولید با تکیه بر ارایه کالای تولید داخل در سراسر کشور و برپایی اولین هفته فیلم ازدواج در استان تهران با حضور عوامل و نقد روانشناسان و جامعه شناسان در راستای تغییر موضوع فیلم های سال های اخیر از ازدواج به طلاق و مباحث این چنینی از جمله برنامه های هفته ملی ازدواج میباشد.

دبیر ستاد هفته ملی ازدواج در پایان خاطرنشان کرد: مشاوره قبل از ازدواج از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و وزارت ورزش و جوانان تمام تلاش خود را در جهت برگزاری کارگاه های مشاوره ازدواج و ترغیب جوانان به شرکت در این کارگاه ها می نماید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز