دبیر برگزاری اولین جشنواره ملی ازدواج اقوام ایران زمین:

همکاری ۱۸ سمن مردم نهاد در برگزاری جشنواره ملی ازدواج اقوام در گلستان

۱۳۹۸/۰۵/۱۵ - ۱۴:۵۲:۰۶
کد خبر: ۸۸۱۶۹۱
همکاری ۱۸ سمن مردم  نهاد در برگزاری جشنواره ملی ازدواج اقوام در گلستان
دبیر برگزاری اولین جشنواره ملی ازدواج اقوام ایران زمین گفت: 18 سمن مردم نهاد از سراسر استان در برگزاری جشنواره ملی ازدواج اقوام در گلستان همکاری کرده اند.

به گزارش خبرگزاری برنا:سید جواد بنی کمالی در گفتگو با خبرنگار برنا اظهار کرد: جشنواره ملی ازدواج اقوام ایران زمین که اکنون در استان گلستان در حال برگزاری است بعد از دو سال پیگیری های اداره کل ورزش و جوانان و استانداری گلستان به نتیجه رسید و برگزاری آن با مشارکت موسسه مردم نهاد فردوس و 18 سمن مردم نهاد دیگر از سراسر استان به گلستان سپرده شد.

وی تاکید کرد: احیای آیین های سنتی ازدواج اقوام، ترویج سنت ازدواج آسان و پایدار، ایجاد شادی و نشاط در جامعه ، پر کردن اوقات فراغت ،  ایجاد اشتغال موقت برای تعدادی از جوانان و هنرمندان از اهداف برگزاری این جشنواره میباشد.

بنی کمالی ضمن بیان اینکه جشنواره ملی ازدواج اقوام ایران زمین در دو بخش جشنواره و نمایشگاه در حال برگزاری است،گفت: در بخش جشنواره آیین های مختلف ازدواج و موسیقی اجرا خواهد شد و در بخش نمایشگاهی خدمات ازدواج، سوغات، صنایع دستی اقوام، محصولات جهیزیه با تخفیفات ویژه و طبخ غذاهای سنتی اقوام مختلف در مراسمات ازدواج را داریم.

دبیر جشنواره ملی ازدواج اقوام ایران زمین ضمن تاکید بر اینکه گلستان رنگین کمان اقوام کشور است، گفت: تمام تلاش ما بر این بوده است تا با برگزاری این جشنواره اتحاد اقوام مختلف را با هم نشان دهیم.

بنی کمالی یادآور شد: استان گلستان مرکز ازدواج آسان در کشور می باشد و بعد از جشنواره اولین مجمع سیاستگذاران ازدواج کشور در گلستان تشکیل خواهد شد.

وی با اشاره به عقد یک زوج سیل زده در مراسم اختتامیه گفت: حادثه سیل باعث بروز مشکلات روحی و روانی در بین سیل زدگان شد که بایستی برای رفع این مشکلات تلاش داشته باشیم.

دبیر جشنواره ملی ازدواج اقوام ایران زمین در پایان گفت: امیدواریم در سال های آتی هم میزبان جشنواره ملی ازدواج اقوام ایران زمین باشیم.

 

خبرنگار:علی اصغر سلیمانی

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز