از خط‌الراس ریزشی خرسان‌ها صورت گپرفت؛

صعود یک‌روزه به‌قله‌ ۴۸۵۰متری علم‌کوه

۱۳۹۸/۰۵/۱۹ - ۱۰:۲۹:۰۸
کد خبر: ۸۸۲۹۳۹
صعود یک‌روزه به‌قله‌ ۴۸۵۰متری علم‌کوه
جمعی از کوهنوردان از خط‌الراس ریزشی خرسان‌ها صعود یک‌روزه‌ای به‌قله‌ ۴۸۵۰متری علم‌کوه داشتند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کلاردشت؛  به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار جمعی از کوهنوردان به قله 4850 متری علم کوه صعود کردند.

کوروش برارپور، رئیس بنیاد توسعه پایدار ایران، سان شمالی را یکی از سخت‌گذرترین و پرخطرترین قله‌های منطقه علم‌کوه معرفی کرد و گفت: پس از صعود از دیواره‌ای ۵۵متری و ریزشی با درجه سختی 5/9، راس ساعت 13 بر فراز قله 4680 متری خرسان‌شمالی ایستادیم.

وی افزود: اگر نگوییم سختیِ فرود از رخ شرقی و ریزشی خرسان‌شمالی بیشتر ازصعود به آن قله است، کمتر از آن نیست! درنهایت، پس از فرود از قله و قرار گرفتن بر روی یخرفت‌های رخ جنوبی علم‌کوه، ناهار را در جان‌پناه خرسان خوردیم و راس ساعت 15/10 بر فراز قله 4850 متری علم‌کوه ایستادیم.

برارپور ادامه داد: اعضای گروه پس از صعودی پرخطر به 5 قله‌ بیش از 4600 متری در یکروز، راس ساعت 17/30 در تنگ‌گلی به این صعود پایان دادند.

خط‌الراس ریزشی و پرخطر خرسان‌ها، یکی از کم‌گذرترین مسیرهای کوهنوردی در ایران است. گفته می‌شود تعدادی از دیواره‌نوردان مطرح ایران پس از صعود از خط‌الراس خرسان‌ها با خود عهد بسته‌اند دیگر هیچ‌گاه پای بر آن مسیر پرخطر و ریزشی نگذارند!

گروه کوهنوردی حدودا 40 نفره و خانوادگی چالون کلاردشت نیز در این روز از مسیر مرجیکش به علم‌کوه صعود کردند.

photo_2019-08-10_10-33-13

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز