آذربایجان غربی رتبه اول فضای کسب و کار را به خود اختصاص داد

۱۳۹۸/۰۵/۲۶ - ۱۴:۳۳:۳۷
کد خبر: ۸۸۵۸۷۵
آذربایجان غربی رتبه اول فضای کسب و کار را به خود اختصاص داد
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گفت: آذربایجان غربی در یک و نیم سال گذشته در زمینه فضای کسب و کار از رتبه 24 به رتبه اول کشوری ارتقا یافت

به گزارش برنا آذربایجان غربی، رضا حسینی در جلسه مرکز خدمات سرمایه گذاری استان که امروز با حضور موسوی معاون وزیر اقتصادی و دارایی و رییس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران در استانداری برگزار شد، گفت: در آذربایجان غربی از یک و نیم سال گذشته که برنامه های اصلاحی در حوزه فضای کسب و کار شروع شد، آذربایجان غربی از رتبه 24 به رتبه اول ارتقا یافت و باید تلاش شود این جایگاه حفظ شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی به مزایای وجود نقشه راه و پنجره واحد اقتصادی در بحث سرمایه گذاری اشاره نمود و اظهار داشت: اگر می خواهیم در حوزه سرمایه گذاری داخلی و خارجی اقدام چشمگیری صورت گیرد وشاهد  پیشرفت و توسعه باشیم، نیاز به تعیین نقشه راه و استفاده از پنجره واحد سرمایه گذاری است.

وی اضافه کرد: در خصوص شهرکهای صنعتی نیز در رتبه 24 قرار داشتیم که در سایه فعالیت های تیمی در حال حاضر جزو ده شهرک صنعتی برتر کشور قرار گرفته ایم.

حسینی  ادامه داد : عدم تفویض اختیار واقعی در برخی حوزه ها از جمله مشکلات در بحث سرمایه گذاری است .

وی، بحث تعهد خرید خدمات، حمایت دولت در حوزه سرمایه گذاریهای داخلی شهرداریها، کم کردن زمان ارائه تسهیلات به سرمایه گذاران را از موارد ضروری ذکر کرد که برای رسیدن به فضای کسب و کار و سرمایه گذاری باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

حسینی افزود: آذربایجان غربی به لحاظ جمعیتی در رتبه هفتم کشوری قرار دارد و انتظار است از لحاظ اقتصادی رتبه 7 را داشته باشیم باید از ظرفیت ها به خوبی استفاده شود و در مسیر درست و نقشه راه قدم برداریم و زمینه را برای سرمایه گذاران فراهم نماییم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز