مستعدترین استان‌ برای توسعه گردشگری طبیعی کجاست؟

۱۴۰۱/۱۲/۲۱ - ۱۲:۲۰:۱۸
کد خبر: ۸۸۵۹۹۹
مستعدترین استان‌ برای توسعه گردشگری طبیعی کجاست؟
سرپرست معاونت گردشگری، سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان از این استان به عنوان یکی از مستعدترین استان‌ها برای توسعه گردشگری نام برد و گفت: کوتاه‌ترین فاصله بین کویر تا جنگل در این استان واقع شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ حمید رضا دوست محمدی  با اشاره به فاصله کوتاه بین اقلیم‌های متفاوت در این استان اظهار کرد: هیچ نقطه‌ای در کشور جز استان سمنان چنین ویژگی ندارد.

وی با بیان اینکه فاصله بین کویر تا جنگل و کوهستان در برخی نقاط استان به نیم ساعت می‌رسد، تصریح کرد: یک گردشگر در استان سمنان با طی کردن نیم ساعت می تواند دو اقلیم کاملا متفاوت و زیبا را تجربه کند.

سرپرست معاونت گردشگری، سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با بیان اینکه مناطق کویری و جنوبی این استان از جذابیت بسیار بالایی برخوردارند، ادامه داد: در شمال استان نیز مناطق کوهستانی و جنگل‌های بکر زیادی وجود دارد.

وی از جنگل‌های هیرکانی در این استان به عنوان یک سرمایه ملی نام برد و خاطرنشان کرد: مناطق کویری استان سمنان از بکرترین کویرهای ایران هستند اما متاسفانه این کویرها چندان شناخته شده نیستند.

دوست محمدی نزدیکی و همجواری با پایتخت را یک فرصت ویژه برای این استان دانست و افزود: متاسفانه با وجود جاذبه‌های متنوع و متعدد در کویرهای استان، بسیاری برای دیدن مناطق کویری به استان‌های دورتری همچون یزد و اصفهان می‌روند و این در حالی است که کویری های استان سمنان از جاذبه‌های فراوانی برخوردارند ضمن آنکه دسترسی به آنها نیز آسان‌تر است.

وی بر ضرورت معرفی جاذبه‌های این استان تاکید و تصریح کرد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به تنهایی قادر به توسعه صنعت گردشگری نیست و همه دستگاه‌ها، جوامع محلی، تشکل‌های مردم‌نهاد و رسانه‌ها و...باید به یاری میراث فرهنگی بیایند.

سرپرست معاونت گردشگری، سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان با انتقاد از رویکردهای سنتی به توسعه گردشگری گفت: باید نگاه به توسعه گردشگری در هر منطقه متفاوت و متناسب با مزیت‌های آن منطقه باشد. ضمن آنکه برای توسعه گردشگری باید از شیوه علمی و بروز بهره بگیریم.

وی نقش مردم و نهادهایی مثل شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در توسعه گردشگری را بسیار مهم خواند و افزود: باید در همه سطوح به آموزش توجه بیشتری کنیم.

وی از همراهی مردم با برنامه‌های گردشگری به عنوان یک ضرورت نام برد و گفت: تا زمانی که جوامع محلی برای پذیرش گردشگر آماده نشوند، صنعت گردشگری نمی‌تواند توسعه بیابد.

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان از استان سمنان به عنوان سرزمین تحقق رویاها نام برد و خاطرنشان کرد: استان سمنان از پتانسیل بالایی برای توسعه گردشگری برخوردار است، اما تا زمانی که جوامع محلی همراهی نکنند، گردشگری در استان رونق چندانی نخواهد یافت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز