اختصاص شعب ویژه رسیدگی به جرایم خشن در گلستان

۱۳۹۸/۰۵/۲۷ - ۱۲:۳۶:۲۶
کد خبر: ۸۸۶۳۳۵
اختصاص شعب ویژه رسیدگی به جرایم خشن در گلستان
رئیس کل دادگستری گلستان ازاختصاص شعب ویژه رسیدگی به جرایم خشن در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ هادی هاشمیان در جلسه مسئولان ارشد قضایی و انتظامی استان این خبر را اعلام کرد و گفت: این شعب در گرگان ، گنبدکاووس و یک شعبه هم در محاکم تجدیدنظر استان برای رسیدگی ویژه به جرایم خشن مانند تیراندازی ،کیف قاپی و زورگیری اختصاص یافت.

هاشمیان افزود: این شعب با هدف رسیدگی تخصصی و سریع به پرونده مجرمانی است که امنیت و آرامش مردم را سلب می کنند.

رئیس کل دادگستری گلستان در ادامه سخنان خود بر استفاده از ظرفیت اقوام برای کاهش جرایم تاکید کرد و گفت: زندگی مسالمت آمیز اقوام و مذاهب مختلف در گلستان بستر مناسبی برای استفاده از این ظرفیت برای کاهش جرایم به ویژه جرایم خشن است.

هادی هاشمیان افزود: ما در دستگاه قضایی و  نیروی انتظامی باید راهکارهایی برای استفاده از این ظرفیت برای ارتقای امنیت استان تدبیر کنیم.

هاشمیان با اشاره به تاکیدات رئیس محترم قوه قضاییه مبنی بر کاهش ورودی پرونده ها افزود: به دنبال استفاده از مشارکت  مردم و سازمان های مردم نهاد برای افزایش صلح و سازش در دعاوی به ویژه دعاوی خانوادگی هستیم که در همین راستا در همه شهرها و روستاهای استان در کنار کلانتری ها، شعبه ویژه سازشی صلح و سازش فعال می شود.

رئیس کل دادگستری گلستان با اشاره به افزایش 8 درصدی توهین در 4 ماهه امسال گفت: پرونده های اینچنینی ماهیت قضایی ندارد و باید دستگاه فرهنگی و رسانه ها به ویژه رسانه ملی برای ارتقای فرهنگ جامعه و کاهش پرونده های اینچنینی گام بردارند.

فرمانده انتظامی گلستان هم در جلسه مشترک قضایی و انتظامی  با بیان این که امنیت محصول جمعی است گفت: دستگاه قضایی و نیروی انتظامی دو بال امنیت هستند و هماهنگی و تعامل این دو دستگاه برای افزایش امنیت و برخورد با مجرمان مهم است.

سردار روح الامین قاسمی با اشاره سرعت و قاطعیت پلیس برای دستگیری اراذل و اوباش و مجرمان جرایم خشن افزود: افزایش گشت های پلیس و حضور فرماندهان شهرستان ها در صحنه وقوع جرم از اقدامات ما برای افزایش سرعت دستگیری و برخورد با مجرمان است.

قاسمی تاکید کرد: قمه کشی ، زورگیری ، تیراندازی و کیف قاپی خط قرمز ماست و  اجازه قدرت نمایی و عرض اندام به این افراد نخواهیم داد.

نشست مشترک دستگاه قضایی بامسئولان انتظامی با هدف کاهش آسیب های اجتماعی و افزایش امنیت در استان برگزار شد.

در این جلسه مسئولان قضایی و انتظامی  درباره مشکلات و راهکارهای رفع آن گفتگو و تبادل نظر کردند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز