متوسط عمر اتوبوس های مشهد از میانگین کشوری کم تر است/ برای ایام پایانی ماه صفر برنامه ویژه ای داریم

۱۳۹۸/۰۵/۲۷ - ۱۵:۳۹:۳۸
کد خبر: ۸۸۶۵۰۷
متوسط عمر اتوبوس های مشهد از میانگین کشوری کم تر است/ برای ایام پایانی ماه صفر برنامه ویژه ای داریم
مدیر عامل سازمان اتوبوس رانی مشهد گفت: عمر هراتوبوس بیش تر از ۱۲ سال و هر مینی بوس ۱۵ سال است که این آمار در مشهد ۷.۷۳ سال است و نسبت به کل کشور وضعیت مناسب تری را داریم.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، سید مهدی حسینی پویا در نشست خبری سازمان اتوبوس رانی مشهد اظهار کرد: متاسفانه آمار نشان می دهد ما هر ساله با کاهش تعداد اتوبوس ها مواجه هستیم، چراکه که در سال ۹۲ تعداد ۲۶۰۰ دستگاه اتوبوس در خدمت سازمان اتوبوس رانی بود ولی در حال حاضر این تعداد به ۲۰۰۰ دستگاه تقلیل پیدا کرده است.

وی افزود: از این تعداد ۱۶۰۰۰ دستگاه دیزلی و ۴۰۰۰ دستگاه گازی می باشد که با توجه به پیش بینی های انجام شده در سال ۱۴۰۴ در حدود ۱۵۰۰ اتوبوس باقی خواهد ماند.

مدیر عامل سازمان اتوبوس رانی مشهد تصریح کرد : میانگین جابجایی در کشور روزانه ۹.۵ میلیون نفر می باشد که سهم مشهد در این جابجایی ۹۵۰ هزارنفر در طول روز می باشد.

حسینی پویا گفت: عمر هراتوبوس  بیش تر از ۱۲ سال و هر مینی بوس ۱۵ سال است که این آمار در مشهد ۷.۷۳ سال است و نسبت به کل کشور وضعیت مناسب تری را داریم.

وی افزود : طبق برنامه های ۵ ساله ۷۵ درصد جابجایی های درون شهری می بایست با ناوگان حمل و نقل عمومی انجام شود که سهم اتوبوسرانی در این امر ۴۰ درصد است و این آمار هم اکنون ۱۷ درصد می باشد.

مدیر عامل سازمان اتوبوس رانی مشهد گزارشی از وضعیت ناوگان اتوبوسرانی ارائه کرد و گفت: ۳۰۰ دستگاه در دست بازسازی می باشد و بزرگترین مشکل ما تامین کولر برای این اتوبوس ها می باشد که این کولرها در حال تامین شدن می باشد.

حسینی پویا در مورد برنامه استقبال از مهر و ایام پایانی صفر گفت: برای ایام استقبال از مهردوره هایی  به مدت ۳۰ روز گذاشته شده است که طی آن رانندگان ۴۴نفر ساعت در حال آموزش در این دوره ها هستند و برای ایام‌پایانی ماه صفر با همکاری اداره راهداری برنامه ویژه ای برای جابجایی زائران پیاده خواهیم داشت که سطح رضایت مردم در سال گذشته از این طرح ها ۶۹.۱۹ درصد بود .

رئیس سازمان اتوبوسرانی در پایان سخنان خود گفت : هزینه هر سفر درون شهری در مشهد  ۱۹۰۲ تومان میشود که ۳۴.۲ درصد هزینه ها را مردم ، ۶۳.۸ درصد آنرا شهرداری و ۲ درصد این هزینه را دولت پرداخت می کند. متاسفانه مردم حدود ۱۷ درصد هزینه های خود را پرداخت نمی کنند که امیدواریم با فرهنگ سازی این موضوع بسیار مهم هم حل شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز