رئیس دانشگاه لرستان خبرداد :

ایجاد میزهای صنعت، کشاورزی و اشتغالزایی در دانشگاه لرستان

۱۳۹۸/۰۵/۲۸ - ۱۲:۰۸:۵۷
کد خبر: ۸۸۶۸۲۹
ایجاد میزهای صنعت، کشاورزی و  اشتغالزایی در دانشگاه لرستان
خسرو عزیزی گفت: وظیفه خطیر دانشگاه، شناسایی چالشهای جامعه و تلاش علمی برای رفع این چالشهاست

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛ عزیزی در دیدار با مدیران تعاونی اشتغالزایی و کارآفرینی «رایا کشاورز زاگرس»، اظهارکرد: برای رفع چالش بیکاری،باید دانشجو را به عنوان یک دانشجوی مهارت‌آفرین تربیت کرد؛ دانشجوی وقتی که از دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شود باید مهارت‌های لازم کاربردی را برای ایجاد شغل و اشتغالزایی داشته باشد.

او ایجاد تعاونیهای اشتغالزا و کارآفرینی را یک گام مهم در راستای اشتغالزایی در استان لرستان، متناسب با ظرفیتها و توانمندیهای درون استانی دانست و افزود:دانشگاه جامعه‌محور، یک دانشگاه مهارت‌آفرین است و خوشبختانه در این زمینه، اقدامات خوبی در دانشگاه لرستان صورت گرفته است.

عزیزی خاطر نشان کرد: دانشگاه باید ارتباط علمی خود را در کارها و پروژه‌های عملی با بخش خصوصی و بخش‌های اجرایی گسترش دهد.

اوگفت: این نکته مهم است که دانشگاه، دانشجو را به گونه‌ای تربیت کند که بتواند ایده‌های خود را به فناوری تبدیل نموده و در نهایت به مرحله تولید ثروت برسد.

رئیس دانشگاه لرستان یادآورشد: دانشگاه لرستان دارای مرکز کارآفرینی است و ما از این موضوع حمایت می‌کنیم که تعاونی اشتغالزایی و کارآفرینی «رایا»، یک تفاهم‌نامه با دانشگاه منعقد کند تا دانشجویان به ویژه دانشجویان رشته کشاورزی، در پروژه‌های تعاونی و در جهت کسب و افزایش مهارت‌آفرینی، مشارکت داشته باشند.

عزیزی ادامه داد: دنبال تحقق این موضوع هستیم که میزهایی تحت عنوان میز صنعت، میز کشاورزی و میز اشتغالزایی در دانشگاه لرستان ایجاد شوند تا ارتباط مستقیم بین فعالان اقتصادی، صنعتی و کشاورزی استان با دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشگاه لرستان، گسترش یابد و تقویت شود.

او گفت: استان لرستان، ظرفیت و استعداد تولید گیاهان دارویی را دارد و بایستی در این زمینه فعالیتهای تولیدی را تقویت کرد؛ این موضوع اهمیت دارد که تلاش کنیم اقتصاد کشور از وابستگی به اقتصاد نفتی خارج شود و یکی از راهکارهای تحقق این هدف، تقویت و افزایش تولیدات گیاهان دارویی و اتکای به سایر ظرفیتها و توانمندیهای داخلی تولیدی کشور است.

عزیزی بیان کرد: یکی از اقداماتی که در دانشگاه لرستان اجرا کرده‌ایم راه‌اندازی مرکز تحقیقات بلوط بوده است؛ این مرکز در راستای صیانت از جنگل‌های بلوط زاگرس، مباحث علمی مرتبط با فرآورده‌های بلوط و سایر موضوعات مرتبط، فعالیت می‌کند».

او اضافه کرد: یکی دیگر از اقدامات، اخذ مجوز برای راه‌اندازی پژوهشکده عسل دانشگاه لرستان است تا دانشگاه براساس ظرفیت‌ها و استعدادهای استان، در مسیر توسعه‌یافتگی استانی، نقش اثرگذارتری ایفاء نماید.

 رئیس دانشگاه لرستان اظهار امیدواری کرد شرکتها و تعاونیهای خصوصی استان، ارتباط خود را با دانشگاه لرستان گسترش دهند.

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز