استاندار قزوین :

عزاداری‌های محرم باید در شان فرهنگ عاشورایی باشد

۱۳۹۸/۰۵/۳۱ - ۰۹:۲۰:۳۱
کد خبر: ۸۸۷۷۸۵
عزاداری‌های محرم باید در شان فرهنگ عاشورایی باشد
استاندار قزوین با تاکید بر حفظ اصالت و ریشه‌های عزاداری‌های ماه محرم گفت:این سوگواری‌ها باید در شان فرهنگ عاشورایی برگزار شود.

به گزارش خبرنگار برنا از قزوین؛عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در نشست هم اندیشی برای برگزاری عزاداری حسینی در ماه محرم گفت: دستگاه‌های متولی و برگزار کنندگان عزاداری محرم تلاش کنند که ریشه و اصالت آیین‌ها و عزاداری‌های ماه محرم حفظ شود.

وی اضافه کرد: مداحان و سخنرانان در مراسم عزاداری باید دقت کنند که اقدامات فرهنگی در شان مقام عاشورا باشد و نباید اجازه دهیم که برخی رفتارها و اعمال منزلت و شان عزاداری حسینی را مخدوش سازد.

زاهدی با بیان اینکه باید در مراسم‌ عاشورا نظم و انضباط را سرلوحه امور خود قرار دهیم،  اظهار داشت: امام حسین علیه السلام با تعداد یاران اندکی که داشتند در ظهر عاشورا دارای آرایش نظامی بودند و خود حرکت امام حسین علیه السلام تابع نظم و استدلال بود.

استاندار قزوین بر تامین امنیت عزاداران حسینی تاکید کرد و گفت:  فرمانداران از هم اکنون باید به دنبال حفظ امنیت عزاداران حسینی باشند و اگر نقصی در برگزاری مراسم عزاداری وجود دارد، مورد بازنگری و اصلاح قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: از صدا و سیما و اصحاب رسانه انتظار می رود که مانند سال‌های گذشته تلاش کنند تا در این ایام زمینه انعکاس شور و شعور حسینی را فراهم ساخته و در کنار عزاداران حسینی تا پایان مراسم به پوشش لحظه به لحظه این مراسم اقدام نمایند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز