ثبت‌نام کنندگان مراسم اربعین حتما مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشند

۱۳۹۸/۰۶/۰۴ - ۰۶:۰۱:۵۸
کد خبر: ۸۸۹۳۰۶
ثبت‌نام کنندگان مراسم اربعین  حتما مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشند
سرپرست پلیس فتا قزوین از کمین کلاهبرداران اینترنتی در خصوص ثبت‌نام زائرین مراسم اربعین حسینی (ع) هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سرهنگ‌دوم محمدعلی فرهودی سرپرست پلیس فتا قزوین با اعلام این هشدار گفت: با توجه به توافق به عمل آمده بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق مبنی بر حذف روادید در تردد بین دو کشور و همچنین اعلام ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) مبنی بر الزام ثبت نام در سامانه سماح و دریافت وجه به عنوان خدمات درمانی و بیمه ای به صورت صفحه پرداخت اینترنتی ضروری است.

وی اظهار داشت:  مجرمین سایبری با توجه به فرا رسیدن موعد ثبت نام در اول شهریور ۱۳۹۸، با تبلیغات کاذب در شبکه های اجتماعی و یا به‌ صورت ارسال پیامک، کاربران را تحت تاثیر قرار داده و با عناوین مختلف آن‌ها را به صفحات اینترنتی طراحی شده "فیشینگ" هدایت کرده، که در نهایت منجر به برداشت غیرمجاز از حساب اشخاص می‌شود.

سرهنگ فرهودی در توصیه به شهروندان گفت: شهروندان برای ثبت نام و شرکت در مراسم اربعین حسینی (ع) فقط به سامانه‌ اعلام شده از سوی ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) به نشانی www.samah.haj.ir مراجعه و از اعتماد به سایر تبلیغات در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی بی‌نام و نشان خودداری نمایند.

سرپرست پلیس فتا قزوین در پایان از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق وب‌سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir آن را گزارش کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز