گسترش رشته شنا به کل کشور ضروری است / کسب سهمیه ورودی المپیک برنامه فدراسیون شناست

۱۳۹۸/۰۶/۰۴ - ۱۲:۴۵:۳۸
کد خبر: ۸۸۹۷۵۳
نایب رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو نیاز ورزش شنای کشور را استفاده از مربیان خارجی عنوان کرد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، محسن علی‌آبادی نایب رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو کشورمان در حاشیه مجمع انتخاباتی هیات استان  گفت: شنا به عنوان یک رشته مهم مطرح است و باید این رشته از سنین پایین برای کودکان و نوجوانان با همکاری آموزش و پرورش و با دستور مسئولین کشور آموزش داده شود تا این رشته مهم در کشور گسترش یافته و در آینده ایران قهرمانانی از شنا داشته باشد.

نایب رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو ادامه داد: این رشته جزو نیازهای مهم انسان است و باید این ورزش برای همه مردم آموزش و نهادینه شود.

وی گفت: ما در فدراسیون برای رشد و پیشرفت 3 رشته آبی در حال تلاش هستیم و خوشحالیم بعد از 44 سال در واترپلو، صاحب عنوان آسیایی شدیم.

وی با اشاره به اینکه توان مربیان شنای ایران چیزی بیشتر از عملکرد کنونی نیست گفت: برای کسب مدال در رشته پرمدال شنا، نیاز داریم از توان مربیان خارجی بهره ببریم زیرا آنها تکنیک بهتر و دانش جدیدتری در این رشته دارند.

نایب رییس فدراسیون شنا افزود: مشکلات مالی در کشور در همه رشته ها وجود دارد و ما باید در همین وضعیت موجود بجای ایراد گرفتن و گلایه، برای رشد و پیشرفت در چنین وضعیتی برنامه ریزی کنیم.

علی‌آبادی گفت: رشته شنا، شیرجه و واترپلو مختص تهران نیست و باید در کل کشور تسری یابد.

نایب رییس فدراسیون شنا ادامه داد: برنامه فدراسیون کسب  سهمیه ورودی المپیک است که حداقل 3 نفر ورزشکار در رشته شنا از ایران به المپیک راه یابند و در دوره های آینده نیز بتوانیم صاحب مدال شویم ضمن اینکه با مشخص شدن رییس هیات آذربایجان غربی این استان خواهد توانست بزودی در این رشته مطرح شود.

وی بیان کرد: جایگاه هیات شنا، شیرجه و واترپلو آذربایجان‌غربی با انتخاب رییس بهبود خواهدیافت و در این راستا باید از قهرمانان سابق و پیشکسوتان نیز بهره مند برد و با حمایتی که مدیرکل ورزش و جوانان این استان دارد می توان به پیشرفت ورزش شنا، شیرجه و واترپلو آذربایجان غربی امیدوارشد.

وی ادامه داد: ماده 88 گریبان گیر ورزش کشور شده و قوای 3 گانه باید برای حل این مشکل چاره اندیشی کنند.

عبدالله چمن گلی مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی هم افزود: هیات شنا باید با برنامه منسجم و شفاف برای رشد و پیشرفت این رشته گام بردارد و در این راستا باید از نظرات تمام کارشناسان و صاحبنظران استفاده کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز