۶۶۴ پژوهش‌ سرای دانش‌آموزی در کشور تاسیس شده‌است

۱۳۹۸/۰۶/۰۶ - ۱۱:۴۲:۵۷
کد خبر: ۸۹۰۸۴۴
۶۶۴ پژوهش‌ سرای دانش‌آموزی در کشور تاسیس شده‌است
مدیرکل آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش در قزوین گفت: تاکنون ۶۶۴ پژوهش سرای دانش آموزی در کشور تاسیس شده که بخش عمده آنها از سال ۹۲ ایجاد شده‌اند.

به گزارش خبرنگار برنا از قزوین؛عباس سلطانیان مدیرکل آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش روز چهارشنبه در اختتامیه هفدهمین مسابقات آزمایشگاهی و نخستین مسابقات کدنویسی کشور در قزوین افزود: فعالیت‌های آزمایشگاهی، کسب مهارت‌های زندگی، صبر و بردباری دانش آموزان و ایجاد زمینه تفکر را در پی داشته و تمرین و مداومت در کار و ایجاد رابطه قوی عاطفی بین معلم و دانش آموزان را منجر می شوند.
 وی اضافه کرد: آزمایشگاه‌ها، دانش آموزان را از مقلدان علمی به مولدان علم تبدیل می کند و به آموخته‌های آنها عمق و ماندگاری بیشتری می‌بخشد.
 سلطانیان ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش تنها به برگزاری مسابقات آزمایشگاهی بسنده نمی‌کند بلکه فعال کردن آزمایشگاه در مدارس و ضروری کردن استفاده از آن را توسط دانش آموزان هدف خود قرار داده است.
 وی گفت: امروز رسالت آموزش و پرورش ایجاد محیط‌های متنوع یادگیری است چون بر خلاف گذشته که تنها کلاس درس و مدرسه می‌توانست محیط تعلیم باشد، امروز محیط‌های متنوع‌تر دیگری نیز هستند که دانش آموزان می‌توانند از آن الهام بگیرند.
سلطانیان، پژوهش‌سراهای دانش آموزی را نیز یکی از همین محیط‌ها دانست و گفت: فعالیت این محیط‌ها از سال ۸۲۲ به عنوان آزمایشگاه مرکزی با ۵۵ مورد که عمدتا در تهران بودند آغاز شد و به تدریج نام آنها به پژوهش‌سرا تغییر یافت.
وی خاطرنشان کرد: تعداد این محیط‌ها در کشور از سال ۸۲ تا ۹۱ ، ۲۵۸ مورد بود و اکنون تعدادشان به ۶۶۴ واحد رسیده است.
این مسئول یادآور شد: طبق برنامه‌های آموزش متوسطه ۱۰۰ پژوهش‌سرای دیگر نیز در استان‌های متقاضی و دارای زیرساخت ایجاد خواهد شد.
 وی در خصوص مسابقات مختلف دانش آموزی در مقطع متوسطه گفت: در سال جاری در چهارچوب برگزاری مسابقات آزمایشگاهی که در سطح مدرسه، منطقه، استان و کشور برگزار شد معلمان نیز شرکت کردند.
 سلطانیان گفت: در کنار مسابقات آزمایشگاهی، نخستین دوره مسابقات کد نویسی هم در قزوین برگزار شد که قطب آن در آذربایجان شرقی از سال گذشته پایه گذاری شده است.
وی خاطر نشان کرد: در کنار این دو، مسابقات سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی با دبیری استان البرز از سال ۹۴۴ شکل گرفت و امروز سه استان کشور آزمایشگاه آن را در پژوهش‌سراهای دانش آموزی خود دارند و تلاش می‌شود در آینده به ۱۰ استان دیگر نیز تعمیم یابد.
 سلطانیان گفت: مسابقات زیست فناوری هم به صورت غیر حضوری به میزبانی تهران برگزار شد و نفرات برتر آن هم امروز در قزوین تجلیل می‌شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز