رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد:

۵ میلیون نفر در خراسان رضوی تحت پوشش بیمه الکترونیک سلامت هستند/ سالانه ۲۵۰ میلیون تومان هزینه کاغذ در بیمارستان ها صرف می شد

۱۳۹۸/۰۶/۰۶ - ۱۴:۴۱:۵۹
کد خبر: ۸۹۱۰۲۵
۵ میلیون نفر در خراسان رضوی تحت پوشش بیمه الکترونیک سلامت هستند/ سالانه ۲۵۰ میلیون تومان هزینه کاغذ در بیمارستان ها صرف می شد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طرح الکترونیک بیمه سلامت از مهمترین خدمات در حوزه نظام پزشکی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، محمد رضا دارابی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در اجلاس سراسری مدیران سازمان بیمه سلامت ایران که امروز صبح در محل  دانشگاه فردوسی  برگزار شده بود افزود: صنعت بیمه جزو ناگسست حوزه سلامت است و  برای مردم جامعه هیچ  چیز  بدتر از بیماری نیست  زیرا هنگامی که فردی سلامتی خود را از دست می دهد همه ی عضو  خانواده  درگیر می شوند  و تمامی  تلاش ها بر  این است تا  فرد بیمار سلامتی خودش را  به دست اورد و باید  نقش بیمه  در کاهش هزینه ها پررنگ باشد.

وی با اشاره به صحبت های" مقام معظم  رهبری " در خصوص اینکه  باید فرد بیمار دغدغه ای جز  رفع بیماری نداشته باشد تصریح کرد: این جمله  کلید راه دولت تدبیر  و امید در جهت بهبود نیازهای مردم در حوزه نظام پزشکی  است و  دولت سلامت را جزو اولویت های اصلی در دستور کار خود قرار داد.

دارابی همچنین در خصوص طرح سلامت ایراداتی را مطرح ساخت  و ادامه داد :   طرح جامع بیمه سلامت با وجود تمامی تلاش ها مشکلاتی را دارد اما هنگام برگزاری این طرح  بیمارستان ها ملزم شدند که امکانات را در حوزه سلامت افراد فراهم کنند   و موسسات درمانی مکلف هستند  تا هزینه ها را به منظور اینکه بیمه سلامت دستخوش مشکلات نشود کاهش دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد:   افزایش ماندگاری  بیشتر پزشگان،   تشویق به زایمان طبیعی ، برخورداری بهتر از کیفیت خدمات ،   از اقدامات بیمه سلامت است و امروزه باید همه افراد تحت پوشش  این بیمه قرار بگیرند.

وی در سخنان خود به خدمات بخش خصوصی در بیمه اشاره کرد و افزود: متاسفانه به دلیل افزایش هزینه ها ۸۰ درصد مردم نمی توانند از خدمات بخش خصوصی استفاده کنند  و تنها ۲۰درصد از بیمه تکمیلی بهره مندند  و فقط ۵ درصد افرادتوانایی استفاده  از بیمه خصوصی را دارند .

دارابی همچنین  به هزینه های سنگین در خصوص بیمه پرداخت و اظهار داشت:  افزایش هزینه ها در بیمه برای مردم مشکلاتی ایجاد کرده است که در این خصوص دولت تدبیر وامید طرح الکترونیکی بیمه سلامت را جایگزین کرد و اکنون ۵ میلیون نفر عضو الکترونیکی بیمه سلامت در استان خراسان رضوی هستند.

وی همچنین تصریح کرد : قبل از بیمه سلامت به طور میانگین سالانه ۲۵۰ میلیون تومان هزینه صرف کاغذ می شد که با اجرای این طرح صرفه جویی در کاغذ به عمل آمد.

۴۶۴۱۰ پرونده اسناد در خراسان رضوی ، شمالی و جنوبی به ثبت رسید.

 در ادامه جلسه مرتضی با وجدان مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: قرار بود رسیدگی به اسناد بیمه فقط در ۶ شهر خراسان انجام گیرد اما با آمادگی بسیار خوب سایر شهرستان ها این طرح به صورت آزمایشی در ۴۲ بیمارستان انجام گرفت.

وی افزود: از ۴۲ بیمارستانی که طرح به صورت آزمایشی انجام می گیرد ۱۴ بیمارستان در مشهد ، ۵ بیمارستان دانشگاهی و ۳ بیمارستان در خراسان شمالی و جنوبی این طرح را اجرا می کنند.

با وجدان خاطر نشان کرد: تا کنون ۴۶۴۱۰ پرونده به ثبت رسیده است که از این تعداد ۲۹۸۲ پرونده در کارتابل کارشناسی شده و ۲۱۰۷ پرونده دیگر در حال کارشناسی است.

نگار طاهونچی

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز