معاون علمی دانشگاه جامع علمی کاربردی گلستان عنوان کرد:

وجود ۱۲۰ رشته فعال در مراکز علمی کاربردی استان

۱۳۹۸/۰۶/۰۹ - ۱۸:۲۲:۵۱
کد خبر: ۸۹۲۳۲۷
وجود ۱۲۰ رشته فعال در مراکز علمی کاربردی استان
معاون علمی دانشگاه جامع علمی کاربردی گلستان گفت: در حال حاضر 120 کد رشته فعال در استان گلستان وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ فرهاد کردی در مصاحبه با خبرنگار برنا اظهار کرد: در سطح استان 12گلستان مرکز علمی کاربردی فعال وجود دارد که دو مرکز در شهرستان گنبد ، یک مرکز در شهرستان آق قلا و 9 مرکز در مرکز استان دایر است که 4 هزار و 200 دانشجو در این مراکز مشغول به تحصیل هستند.

وی تصریح کرد: هدف اصلی دانشگاه علمی کاربردی تمرکز ویژه بر مهارت محوری است که این مراکز به صورت ماموریت گرا در بخش های فرهنگ و هنر، خدمات، صنعت و کشاورزی فعالیت میکنند.

معاون علمی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان یادآور شد: شهریه دانشگاه علمی کاربردی نسبت به سایر دانشگاه ها پایین تر است اما مشکل اینجاست که افراد  توجه ویژه ای به رشته های نظری دارند و کمتر سراغ مهارت آموزی می روند در همین راستا دانشگاه جامع علمی کاربردی به عنوان بزرگترین متولی دانشگاه علمی مهارتی سعی در مهارت آموزی به جوانان را دارد.

وی تاکید کرد: با توجه به کوچک شدن دولت ها، جوانان نبایستی تنها به فکر شغل های دولتی باشند.

 

کردی اظهار کرد: در بیشتر رشته ها مدرس خبره در استان داریم اما در رشته گریم هنوز مشکل مدرس وجود دارد.

وی ضمن بیان اینکه در حال حاضر 120 کد رشته فعال در استان گلستان وجود دارد، تصریح کرد: سیاست دانشگاه علمی کاربردی بر افزایش کیفی مراکز است.

وی ادامه داد: در صورتی که ارگان یا بخش خصوصی توانایی لازم را داشته باشد ما آمادگی واگذاری مرکز علمی کاربردی را به این بخش ها داریم.

کردی ضمن بیان اینکه به دانشجویان فعال در زمینه های پژوهشی، ورزشی و همچنین خانواده شهدا امتیازاتی داده میشود، بیان داشت: به درخواست های دانشجویان که نیاز به کمک مالی دارند رسیدگی میشود.

وی گفت: در دو سال گذشته دو بار مصاحبه ارزیابی برگزار شد که دو هزار مدرس در آن شرکت کردند و اساتیدی که در این مصاحبه ها شرکت نکنند با قاطعیت حذف خواهند شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز