مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه:

راه اندازی بازارچه دائم صنایع دستی در کرمانشاه/ ۱۱۰ نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی کرمانشاه

۱۳۹۸/۰۶/۱۰ - ۱۰:۰۳:۴۴
کد خبر: ۸۹۲۴۸۰
راه اندازی بازارچه دائم صنایع دستی در کرمانشاه/ ۱۱۰ نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی کرمانشاه
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه گفت: در آینده‌ای نزدیک سه بازارچه دائم صنایع دستی در استان کرمانشاه راه اندازی می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در کرمانشاه و به نقل از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه، امید قادری در حاشیه پنجمین داوری نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی، اظهار داشت: در زمینه تحقق شعار سال در بحث صنایع‌دستی می‌توان گفت زمینه رونق تولید در بخش‌های مختلف فرهنگی که می‌تواند نقش مهمی را ایفا کند وجود دارد.

وی افزود: باید حساب ویژه‌ای برای آن باز کرد زیرا پایه‌ها و مبانی محکمی در حوزه فرهنگی به‌ویژه در صنایع دستی و گردشگری در استان کرمانشاه فراهم شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه بیان داشت: یکی از برنامه‌های مهم این اداره کل ایجاد بازارهای بزرگ و عرضه محصولات سنتی و صنایع دستی و معرفی این صنایع بومی به عنوان مهمترین سوغات هر منطقه و شهر است.

این مسئول با اشاره به راه اندازی سه بازارچه دائم صنایع دستی در استان در آینده‌ای نزدیک بیان داشت: در کنار برندسازی، بازاریابی و تجاری سازی صنایع دستی، معرفی این هنرها، افزایش حمایت از هنرمندان و ایجاد فضاهای لازم برای عرضه محصولات تولیدی شاهد آشنایی و شناخت بیشتر گردشگران و ایجاد میل خرید و مصرف صنایع دستی ایرانی در آنان خواهیم بود.

قادری برگزاری این داوری‌ها در کرمانشاه را موجب رونق بخشیدن به صنایع دستی استان و استاندارد سازی آثار هنرمندان و تلاش برای رفع نواقص و کاستی‌ها عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم با کمک مسئولان بالادستی و نماینده‌های مجلس تعداد نشان‌های ملی و بین المللی صنایع دستی را افزایش دهیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه گفت: توانستیم در ماه گذشته هرسین را به عنوان شهر ملی گلیم ایران به ثبت برسانیم و دالاهو نیز بصورت مشروط موافقت لازم را از وزارتخانه میراث فرهنگی به عنوان شهر تنبور ایران کسب کرده است.

گفتنی است، در این دور از رقابت‌ها ۲۱۰ اثر از استان‌های کرمانشاه، همدان، اردبیل، ایلام، کردستان، آذربایجان غربی مورد داوری قرار می‌گیرند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز