نماینده ولی فقیه در قزوین:

نشست‌های شورای فرهنگ عمومی باید جدی گرفته شود

۱۳۹۸/۰۶/۱۱ - ۱۱:۲۴:۵۹
کد خبر: ۸۹۳۰۹۰
نشست‌های شورای فرهنگ عمومی باید جدی گرفته شود
نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: نشست‌های شورای فرهنگ عمومی در همه شهرهای استان باید برگزار و جدی گرفته شود.

به گزارش خبرنگار برنا از قزوین؛آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در نشست ماهانه ائمه جمعه استان قزوین که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، افزود: در دوره مدیریت جدید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید به این نشست های مهم پویایی و جدیت لازم بخشیده شود.

امام جمعه قزوین در ادامه با تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) اظهار کرد: یکی از وظایفی که در این ایام متوجه ما می‌شود، احیای امر به معروف و نهی از منکر است چرا که این فریضه مهم دینی جایگاه ویژه‌ای در نگاه امام حسین (ع) داشت.

وی، زمینه‌سازی برای حماسه اربعین را رسالت دیگر ائمه جمعه و آحاد مردم در ایام محرم برشمرد و تصریح کرد: حماسه اربعین مورد تایید و تاکید رهبری و پشتوانه مقاومت اسلامی در منطقه است و هر سال باید برای حماسه اربعین تلاش مضاعف داشته باشیم تا شاهد برپایی با شکوه‌تر آن باشیم.

امام جمعه قزوین در ادامه با تاکید بر اینکه برنامه‌ها و عزاداری‌های ایام محرم با محور معارف نورانی امام حسین (ع) برگزار شود، تاکید کرد: باید مدیریت کارها به دست کسانی باشد که نسبت به فقه و حماسه حسینی معرفت دارند تا شاهد ارتقای معرفتی جامعه باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بر تبیین برجسته‌ترین نگاه‌های امام حسین (ع) در ایام محرم تاکید کرد و گفت: امام حسین (ع) فرمودند مثل من با مثل یزید تا قیامت بیعت نخواهد کرد و اگر این نگاه امروز در جامعه تبیین شود، شاهد انحرافات نخواهیم بود. 

وی افزود: آمریکا حامی تمام جنگ‌های منطقه و کودک کشی‌هایی است که در یمن صورت می‌گیرد، هرگز نمی‌توان با رییس جمهور یک کشورِ این چنینی وارد مذاکره و توافق شد. آنها مصداق کفاری هستند که خداوند فرموده هیچگاه نمی‌خواهند خیر و منفعتی به ما برسانند.

آیت‌الله عابدینی با بیان اینکه امام حسین (ع) می‌فرمایند به راستی که مردم بنده دنیا هستند و دین لقلقه زبان آنهاست، اظهار داشت: متاسفانه شاهدیم برخی‌ها با دروغ زمین‌های هفت‌سنگان و نیاوران را به نفع خودشان مصادره کردند و با این کار، خود را بنده و برده دنیا کردند.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: متاسفانه آنها نامه‌هایی که برای مسئولان قضایی کشور می‌فرستند، بر اساس مستندات موجود و اتفاقاتی که در هفت سنگان رخ داده نیست، و به همین خاطر تصمیم‌های گرفته شده به منافع ملی و بیت‌المال آسیب وارد می‌کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز