رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان:

اختصاص ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت محصولات پاییزه آبی و دیم

۱۳۹۸/۰۶/۱۳ - ۰۹:۳۱:۳۹
کد خبر: ۸۹۴۰۴۹
اختصاص ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان  به کشت محصولات پاییزه آبی و دیم
عبدالرضا بازدار گفت: ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان لرستان به کشت محصولات پاییزه آبی و دیم اختصاص یافته است.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛ بازدار روز چهارشنبه در گفت وگو با رسانه ها ،اظهار کرد : ۱۹۵ هزار هکتار گندم دیم ، مقدار ۴۹ هزار هکتار گندم آبی،   ۱۲ هزار هکتار دانه روغنی کلزای آبی و ۱۰ هزار هکتار کلزای دیم و ۱۰۰ هزار هکتار جو دیم در برنامه داریم و همچنین سایر حبوبات و نخود نیز در استان کشت خواهد شد.

او افزود: برنامه‌ریزی و تمهیدات لازم شامل تامین نهاده‌ها از جمله بذر  اصلاح شده در ارقام مختلف برای گندم ، کلزا و جو تامین و تدارک دیده شده است و به کشاورزان هم استانی توصیه و تاکید می‌نمائیم حتما از بذور اصلاح شده که توسط کارگزاران و با حواله مراکز جهاد کشاورزی توزیع می‌شود استفاده نمایند.

بازدار تصریح کرد:  کودهای شیمیایی به اندازه کافی تدارک دیده شده و با بانک کشاورزی جلساتی را برگزار نموده ایم که سرمایه در گردش لازم برای عملیات کاشت و تامین نهاده‌ها در اختیار کشاورزان قرار گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی  لرستان خاطر نشان کرد:  بنابراین در استان برای تامین نهاده‌ها و عملیات کاشت محصولات پاییزه مشکلی در استان نخواهیم داشت و به اندازه کافی هم نهاده و هم تسهیلات لازم تدارک دیده شده است.

او گفت: تاکنون توسط شرکت غله استان و مدیریت تعاون روستایی استان لرستان مقدار ۲۹۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان توسط ۵۰ مرکز خرید خریداری ، جمع‌آوری و حمل شده  و مازاد بر نیاز استان گندم خریداری شده است.

بازدار  به علت کاهش خرید گندم اشاره کرد و یادآورشد: دلیل کاهش خرید گندم به دو موضوع مرتبط میباشد   یکی بحث سیل بود که متاسفانه به بسیاری از مزارع گندم استان بر اثر سیل خسارت شدیدی وارد شد و دیگری کاهش شدید باران های بهاری بود و تقریباً از اواسط فروردین ۹۸ مطلقا باران مؤثری در استان نداشتیم و تقریبا به حدود ۲۰۰ هزار هکتار گندم دیم استان خسارت شدید  و بالاتر از ۵۰ درصد دچار افت محصول شد بنابر این نسبت به سال گذشته دچار کاهش خرید شدیم.

ان مسئول تاکید کرد:  در استان به اندازه کافی سیل سازی داشته‌ایم و به اندازه ۹۰۰ هزار تن تولید گندم ظرفیت ذخیره گندم وجود دارد در بعضی مناطق تراکم زیاد و بعضی مناطق تراکم کم است اما در مجموع سیلو های مکانیزه خوبی در استان داریم که از این بابت مشکلی نیست.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز