انتخابات مجلس شورای اسلامی به مانور قدرت تبدیل شود

۱۳۹۸/۰۶/۱۴ - ۱۳:۴۵:۰۲
کد خبر: ۸۹۴۵۹۲
انتخابات مجلس شورای اسلامی به مانور قدرت تبدیل شود
وزیر کشور در قزوین گفت: باید انتخابات این دوره مجلس شورای اسلامی را به مانور قدرت تبدیل کرده و در فضای کاملا آرام و قانونی به صورت سالم و امن و با مشارکت بالا آن را برگزار کنیم.

به گزارش خبرنگار برنا از قزوین؛عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور روز پنجشنبه در آیین تکریم و معارفه استانداران قزوین که در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) برگزار شد، افزود:دشمنان انقلاب اسلامی به زعم خود می‌خواهند فضای انتخابات را زمینه‌ساز و بسترساز اختلافات جامعه کرده و از این شرایط بهره برداری کنند.
 وی اضافه کرد: دشمنان، سال گذشته برای اتفاقی عظیم در دهه فجر ریل گذاری کرده و با تهییج و تحریک مردم، حادثه پشت حادثه را رقم می‌زدند ولی مردم با درایت و آگاهی در صحنه حضور یافته و با دسیسه‌های آنها مقابله کردند.
 رحمانی فضلی ادامه داد:در این راستا با همدلی مردم و شناخت دشمنان، اعتراضات و تجمعات در پنج ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه قبل ۳۸ درصد کاهش داشته درحالی که فشارها و نارضایتی‌ها در برخی حوزه‌ها افزایش یافته است.
وی گفت: هم اینک کشور ایران اسلامی بعد از ۴۰۰ سال از انقلاب در یک ارزیابی اولیه و کلی، پنج خبر اول دنیا را دارد که اهمیت و وزن جمهوری اسلامی و تاثیرگذاری ایران را در تحولات منطقه ای و بین المللی نشان می‌دهد.
رحمانی فضلی اضافه کرد:۴۰۰ سال است که دنیا تهدیدات آمریکا و اذناب آن از جمله اسراییل و حکومت‌های مرتجع منطقه را از رسانه‌ها برای فروپاشی نظام می‌شنود درحالیکه هم اکنون خبرهای رسانه های جهان به ورود ایران به فضای رقابتی فناوری‌ها، استفاده ایران از انرژی صلح آمیز و ... تبدیل شده که نشان دهنده قدرت، اقتدار و تاثیرگذاری و نفوذ ایران است.
 وزیر کشور اضافه کرد: امروز توانسته‌ایم ضمن اثبات خود حوزه وسیعی از نفوذ را در دنیا به دست آورده و در توازن و تعادل جهانی نیز تاثیرگذار باشیم که باید آن را شگرگذاری کرد.
 وی با بیان اینکه شکرگذاری این موضوع تقویت مولفه‌ها و عناصر موجبه انقلاب است، افزود: اسلام به عنوان سرچشمه و آبشخور حقیقت جویی مردم و وقوع انقلاب همیشه باید مد نظر مسئولان باشد چون اگر در ارزش‌های دینی،  اعتقادی و اخلاقی خود کوتاه آمده یا منفعل شویم یکی از استوانه‌های اصلی انقلاب را دچار خدشه کرده‌ایم.
 رحمانی فضلی با بیان اینکه ولایت و رهبری یکی از استوانه‌های انقلاب است، افزود: در شرایط کنونی مقام معظم رهبری با سرافرازی، درایت و عقلانیت کشور ایران را از طوفان‌های ایجاد شده به سلامت عبور داده و نباید ذره‌ای در این زمینه شک کرده و دچار انفعال شویم.
 وی با اشاره به اینکه عنصر مردم بسترساز، زمینه ساز و قاعده هرم انقلاب است، افزود: مردم در هر شرایطی با تکیه بر اعتقادات دینی خود مقابل فشارها استقامت کرده و انقلاب را به چهل سالگی آن رسانده اند.
 رحمانی فضلی ادامه داد:کارگزاران نظام در هر حوزه قضایی، تقنینی، اجرایی و در کسوت روحانیت و روشنفکری و هر مسئولیت رسمی و اجتماعی باید قدردان مردم بوده و خود را خدمتگزار آنها بدانند.

وی با بیان اینکه دولت به معنی هیات حاکمه مولود اراده مردم است، افزود: دولت به معنای هیات حاکمه دارای مقبولیت و مشروعیت که با آرای مردمی شکل گرفته و منجر به کارآیی در جامعه شود پیش از انقلاب اسلامی در ایران وجود نداشته است.

رحمانی فضلی ادامه داد: تا پیش از انقلاب رابطه حکومت با مردم، یکسویه و بر اساس زور و استبداد بوده است و بعد از مشروطیت نیز شکل گیری مجلس و قوه قضاییه نیز صوری بود و هیچ وقت انتخابات واقعی برگزار نشد.

وی ادامه داد: بعد از انقلاب، دولت براساس مشروعیت و مقبولیت و با اراده رای ملت شکل گرفت و باید هزاران بار امام راحل را برای شکل دادن دولت در معنای واقعی آن سپاسگذار باشیم.

وزیر کشور اضافه کرد:در این شرایط باید دولت را تقویت کرده و از این طریق، کارآمدی دولت را بیشتر کرده و موجب رضایتمندی مردم و ملت را فراهم آوریم.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی وظیفه داریم وحدت و انسجام را تقویت کنیم، افزود: دشمنان ما الان متوجه هستند که در حوزه نظامی، فلسفی، اعتقادی و کلامی، فرهنگی و اخلاقی با ایران نمی‌توانند مقابله کنند بنابراین برای فشار به داخل کشور روی آورده اند.

فضلی اضافه کرد:آنها براساس تحلیل غلط خود از تحولات بهمن ماه سال قبل برای ایجاد اختلافات داخلی در ایران تلاش می‌کنند و باید با وحدت و انسجام و هماهنگی برای مقابله با آنها تلاش کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز