عامل هتاکی به کارکنان شهرداری در اینستاگرام دستگیر شد

۱۳۹۸/۰۶/۲۴ - ۱۳:۴۱:۲۵
کد خبر: ۸۹۸۱۱۴
عامل هتاکی به کارکنان شهرداری در اینستاگرام دستگیر شد
رییس پلیس فتا استان لرستان از دستگیری شخصی خبر داد که با ایجاد یک صفحه در شبکه اجتماعی اینستاگرام به عوامل شهرداری یکی از شهرهای استان توهین می کرد.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛ رئیس  پلیس فتا استان لرستان، سرهنگ  آرش ابراهیمی در تشریح این خبر گفت: شخصی با ایجاد صفحه ای بیش از ۱۷۰۰۰ دنبال کننده در شبکه اجتماعی اینستاگرام با انتشار مطالبی سعی بر تشویش اذهان عمومی علیه پرسنل شهرداری یکی از شهرهای استان را داشت که توسط کارشناسان پلیس فتا درکمتر از ۷۲ ساعت شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ ابراهیمی ادامه داد: بررسی های اولیه نشان می داد که با توجه به وجود تعداد بالای دنبال کننده در پیج مذکور، ادمین پیج با هدف تشویش اذهان عمومی مطالب را بارگذاری می کند.

او افزود: با بررسی فنی و اقدامات پلیسی توسط کارشناسان پلیس فتا شهرستان کوهدشت طی یک سری اقدامات تخصصی ادمین پیج شناسایی و دستگیر شد.

رئیس پلیس فتا لرستان گفت: متهم زمانی که در برابر ادله مستحکم پلیس فتا قرار گرفت لب به اعتراف گشود و هدف و انگیزه خود را سرگرمی عنوان کرد که به همراه مستندات جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا انتقال داده شد.

این مقام انتظامی ادامه داد: با هماهنگی دادیار ویژه جرایم رایانه ای پیج مجرمانه غیرفعال شد.

رئیس پلیس فتا لرستان گفت: عدم تعریف زیست بوم در نحوه استفاده از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی باعث شده است تا شبکه های اجتماعی در کنار تمام محاسن، محلی برای ارتکاب جرم و سوءاستفاده برخی از کاربران سودجو قرار گیرد.

او افزود: پلیس فتا با تمام توان نسبت به احقاق حقوق شهروندان در این حوزه اقدام می نماید و هتاکان و مجرمان حوزه سایبری را جهت سپردن به قانون تحت تعقیب قرار خواهد داد.

سرهنگ ابراهیمی از شهروندان در خواست کرد اخلاق در فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی را رعایت نمایند و در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir قسمت ثبت گزارشات مردمی به پلیس فتا اعلام نمایند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز