۲۴ صندوق خرد زنان عشایر در آذربایجان‌غربی فعال است

۱۳۹۸/۰۶/۲۵ - ۰۹:۱۷:۱۵
کد خبر: ۸۹۸۴۰۲
۲۴ صندوق خرد زنان عشایر در آذربایجان‌غربی فعال است
سرپرست اداره‌ کل امور عشایری آذربایجان‌غربی گفت: در حال حاضر ۲۴ صندوق خرد زنان عشایر در این استان تشکیل شده و مشغول فعالیت است و حدود ۶۰۰ نفر از جامعه زنان عضو این صندوق‌ها هستند.
به گزارش برنا آذربایجان غربی، علی بهادری افزود: این زنان در بخش‌های دامپروری، پرورش مرغ بومی، پرورش قارچ، تولید گیاهان دارویی، تولید بافتنی‌های مخصوص عشایری، تولید مواد لبنی و تولید صنایع دستی و قالی و قالیچه فعالیت می‌کنند.
وی ادامه داد: توانمند سازی زنان روستایی و عشایری از مهمترین اهداف دفتر امور زنان روستایی و عشایری است.
بهادری اضافه کرد: توانمند سازی این بخش از طریق توسعه برنامه‌های آموزشی، ترویجی و مشارکتی به منظور ایفای نقش موثرتر آنان در بخش کشاورزی و صنایع دستی است.
سرپرست اداره‌ کل امورعشایر آذربایجان‌غربی گفت: بهبود معیشت خانوارهای روستایی دارای جایگاه خاصی در بخش کشاورزی است و ظرفیت‌های مطلوبی در بخش کشاورزی استان برای بهبود معیشت خانواده‌های روستایی وجود دارد.
وی بیان کرد: عشایر با امکانات محدود نقش برجسته و مهمی را در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند و حمایت‌های لازم از این قشر صورت می‌گیرد.
لازم به ذکر است که حدود ۱۰۴ هزار نفر جمعیت با ۱۵ هزار و ۵۹۹ خانوار عشایری در آذربایجان‌غربی زندگی می‌کنند که با این آمار ۹ درصد جمعیت عشایری کشور در این استان سکونت دارند؛ از این تعداد حدود ۶۰۰ خانوار به خارج از استان کوچ کرده‌اند و بقیه نیز در داخل استان و در شهرستان‌های چالدران، خوی، پلدشت، ماکو، مهاباد، سلماس و شاهین دژ ییلاق و قشلاق می‌کنند.
۲ میلیون و ۶۷۰ هزار هکتار اراضی مرتعی در این استان وجود دارد که از این مقدار یک میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار با ۵۹ درصد تحت پوشش عشایر استان است؛ عشایر استان ۱۲ ایل و ۲۱ طایفه مستقل هستند و ۳۳۶ روستای آذربایجان‌غربی نیز ویژه عشایر است.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز