با هدف ارتقاء سطح آگاهی بانوان و سلامت خانواده ها

کارگاه تغذیه و نقش آن در سلامت خانواده در سرعین برگزار شد

۱۳۹۸/۰۶/۲۵ - ۱۲:۳۹:۱۸
کد خبر: ۸۹۸۵۵۶
کارگاه تغذیه و نقش آن در سلامت خانواده در سرعین برگزار شد
کارگاه تغذیه و نقش آن در سلامت خانواده با هدف ارتقاء سطح آگاهی بانوان و سلامت خانواده ها در سرعین برگزار شد.

به گزارش برنا، در این کارگاه یک روزه مینا عبدی کارشناس روانشناسی با اشاره به نقش تغذیه در سلامت انسان و افزایش طول عمر گفت: تغذیه سالم نقش مهمی در سلامتی و کاهش ابتلا به بیمارها دارد.
مینا عبدی افزود: در گذشته بیشترین مشکل جامعه اشاعه بیمارهای واگیر بوده و هزینه های زیادی صرف کاهش و ریشه کن کردن این بیمارها شده که خوشبختانه هم اکنون به کمترین میزان خود رسیده است.
وی مهمترین مشکلات امروز جامعه را بیمارهای مزمن غیر واگیر عنوان و گفت: بیمارهای غیر واگیر که امروزه شهروندان با آنها دست و پنجه نرم می کنند بیمارهای هایی هستند که با سبک زندگی و نوع تغذیه افراد ارتباط مستقیم دارد.
عبدی بیان کرد: یکی از این بیمارهای مزمن دیابت است دیابت شایع ترین علت نابینایی در جهان است و به علت عوارضی که دارد سالانه بار اقتصادی زیادی را به کشور تحمیل می کند.
وی اظهار داشت: اگر دیابت را یک کشور فرض کنیم دیابتی ها سومین کشور پرجمعیت دنیا خواهند بود و دیابت شایع ترین بیماری غدد در جهان است که حدود 9 درصد مرگ میرهای دنیا به علت بیماری دیابت است.
این کارشناس بیان داشت: مهمترین دلایل ابتلا به دیابت تغییر سبک زندگی و برنامه غذایی است که بیشتر به سمت مواد غذایی ناسالم تغییر یافته است.
وی یکی دیگر از دلایل ابتلا به دیابت را کم تحرکی و مصرف دخانیات عنوان کرد و گفت: کنترل وزن، برنامه غذایی مناسب، ورزش و فعالیت های جسمانی و ترک مواد مخدر از مهمترین عامل مبارزه با بیماری دیابت است.
عبدی خاطرنشان کرد: مصرف سبزیجات، کاهش مصرف گوشت قرمز، ورزش، کاهش مصرف شیرینجات و چربی ها از مهمترین راه های مبازره با بیماری های مختلف است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز