۲۹۲ پروژه آموزشی در مهرماه افتتاح خواهد شد

۱۳۹۸/۰۶/۲۶ - ۱۸:۲۵:۳۰
کد خبر: ۸۹۹۳۴۳
۲۹۲ پروژه آموزشی در مهرماه افتتاح خواهد شد
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در سال جاری 292 پروژه آموزشی در شروع سال تحصیلی و به صورت متمرکز در استان افتتاح خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، قاسم علی خدابنده در نشست خبری اداره کل آموزش پرورش استان با محوریت سال تحصیلی جدید اظهار کرد: به مناسبت آماده سازی مدارس برای شروع سال تحصیلی همه ساله پروژه ای به نام مهر از نیمه های خرداد ماه شروع می شود که در موضوع اصلی این پروژه سه حوزه فضا و تجهیزات ، نیروی انسانی و محتوا و کتب درسی و آموزشی میباشد.

وی افزود: در بحث تجهزات از نه هزار مدرسه موجود در سطح استان بخش زیادی مدارس نوسازی هستند که در 10 سال اخیر ساخته شده اند و نیاز به نو سازی ندارند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی اضافه کرد: در راستای نو سازی مدارس  به وسیله ی اردوهای جهادی و طرح حجرت مدارس بیش از 60 روستا آماده شروع سال تحصیلی شده اند.

خدابنده خاطرنشان کرد: همچنین پایگاه اماده سازی سپاه هم در شش دهستان مختلف بخشی از آماده سازی مدارس را به عهده گرفته است.

وی تصریح کرد: امسال 292 پروژه آموزشی در شروع سال تحصیلی به صورت متمرکز در استان افتتاح خواهند شد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: 292 مدرسه با بالغ بر 1204 کلاس درس افتتاح خواهد شد که از این لحاظ خرسان رضوی مقام اول در سطح کشور را خواهد داشت.

خدابنده خاطر نشان کرد: که علاوه بر این مدارس فضاهای پرورشی،فرهنگی و ورزشی نیز در بیست و پنجم مهر ماه با حضور وزیر آموزش و پرورش  در استان افتتاح خواهد شد.

وی گفت: در حوزه ثبت نام امسال با ثبت نام یک میلیون و دویصت و شصت و سه هزار نفر تا کنون نسبت با سال قبل افزایش قابل توجهی داشته است که براورد ما  رسیدن این عدد به دویست و نود هزار می باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: امسال در حدود هفتاد پایگاه سنجش در سطح استان طرح سنجش پایه اول را انجام میدهند که از بین صد و سی و هفت هزار دانش اموزان این پایه چهار هزار و هفصد نفر دیر آموز تشخیص داده شدند و حدود 450 نفر دانش آموز کم توان ذهنی تشخیص داده شدند.

خدابنده خاطر نشان کرد: امسال حدود 1200 شکایت در سامانه شکایات آموزش و پرورش ثبت شده که 591 مورد از انها شکایات حضوری بوده است.

وی در حوزه نیروی انسانی در سطح استان نیز گفت: با توجه به بالا بودن سن آموزش در استان با کمبود 16000 نیروی انسانی مواجه است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: سال پیش 1200 نیروی حق التدریس و امسال حدود 1900 نیرو جذب شده که بخشی از کمبود نیروی انسانی را جبران خواهیم کرد.

خدابنده اضافه کرد: 3250 نفر نیروی خرید خدمات آموزشی و همچینین 350 نفر سرباز معلم و طلبه وظیفه همچنین 870 نفر نیروی جدیدالورود آموزش پرورش نیز برای پوشش این کمبود نیرو با کار گرفته خواهند شد.

وی در بخش خدمات جنبی مدارس خاطرنشان کرد: در بحث لباس فرم 330000 هزار نفر درخواست لباس فرم مدارس داشتند که با توجه به قرار داد های سازمان آموزش و پرورش با تولیدی نسبت با تحویل این لباس ها اقدام شده است

خدابنده گفت : برای سرویس مدارس بیشترین درخواست ها در نواحی حاشیه شهر مشهد می باشد که با فراخوان داده شده 63 شرکت اماده ی سازمان دهی سرویس دانش اموزان در سال تحصیلی جدید هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز