رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه:

موازی کاری در کار آفرینی آ فت کسب و کار است/بالاترین آمار بیکاری در استان فارق التحصیلان دانشگاهی هستند

۱۳۹۸/۰۶/۲۸ - ۱۱:۰۱:۲۱
کد خبر: ۹۰۰۰۶۴
موازی کاری در کار آفرینی آ فت کسب و کار است/بالاترین آمار بیکاری در استان فارق التحصیلان دانشگاهی هستند
نشست تخصصی بررسی چالشها و فرصتهای نوین کسب و کار در زیست بوم کار آفرینی با حضور مسئولین ذی ربط استانی و مدیران بانکهای عامل شامگاه 27 شهریور در سالن آناهیتا هتل پارسیان برگزار شد.

 به گزارش خبرگزاری برنا در کرمانشاه، رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه موازی‌کاری در کارآفرینی را آفت کسب و کارهای نوین خواند و افزود: تجمیع و وحدت مدیران استان در مساله کسب و کارهای نوین و کارآفرینی بسیار حیاتی و باید با جدیت دنبال شود؛ از طرفی نگاه حمایتی به کارهای کارآفرینی سبب بازدهی بیشتر در آن‌ها خواهد شد.

کیوان کاشفی با اشاره به اینکه کسب و کارهای نوین و کارآفرینی در کرمانشاه متولی ندارد، گفت: باید دانشگاه متولی این موضوع شود، چرا که می‌توانند آموزش‌های مهارتی را در اختیار دانش‌آموختگان قرار دهند.

کاشفی رویکردهای جدید اتاق بازرگانی را در راستای کسب و کارهای نوین و کارآفرینی توصیف کرد و افزود: در اتاق بازرگانی به‌دنبال رویکردهای جدید هستیم و دو سال است که در کسب و کارهای نوین مشغول فعالیت هستیم و خوشبختانه انجمن جوانان کارآفرین را شکل دادیم.

رییس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه نباید به دولت نگاه کرد، گفت: دیگر نباید منتظر تصمیم دولت بود؛ رفتن به بخش خصوصی موفقیت و پیشرفت در پی دارد، بنابراین موضوع مهمی است که استارت‌آپ‌ها و کارآفرینان از تکیه دادن به دولت دست بردارند و به دنبال بخش خصوصی بروند.

فرهاد مرزی در این جلسه اظهارداشت: با توجه به شرایط استان کرمانشاه بالاترین آمار بیکاری را در بین فارق التحصیلان دانشگاهی می توان مشاهده کرد.

مرزی افزود: خانه صنعت و معدن آمادگی خود را برای در کنار فارق التحصیلان بودن با هدف آموزش اعلام می کند، و در این رابطه خانه صنعت و معدن تفاهم نامه ای با سازمان فنی و حرفه ای بسته است تا از ابتدای دبیرستان آموزش کار آفرینی برای علاقه‌مندان  صورت پذیرد.

مرزی تاکیدکرد: آموزش کده مربوطه درچند روز آینده شروع به کار می کند، تا بتواند نیاز های اشتغال به کار را ایجاد کند.

این مسئول در خاتمه سخنانش گفت:  کلیه تشکلهای بخش خصوصی را با سرمشق گرفتن از ریاست اتاق بازرگانی استان در خط مورد نظر حرکت می دهیم.

گرشاسب فرجی مدیریت بانک انصار استان کرمانشاه در این جلسه اظهارداشت: تعدادی از متقاضیان  اخذ وام مدارک دانش بنیان ارائه می دهند  و در عمل فقط اشتغال را در نظر می گیرند وامها را اخذ و متاسفانه پس نمی دهند و بانک را دچار چالش می کنند.

فرجی افزود: اشخاصی که توانایی تشکیل و راه اندازی شرکت کوچک با حداقل اشتغال زایی 10 نفر را داشته باشند از طرف بانک انصار حمایت می شود به شرط اینکه باز پرداخت به موقع داشته باشند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز