رئیس هیات زورخانه ای و کشتی پهلوانی استان

تعداد بیمه شدگان ورزش باستانی استان اردبیل ۶۰ برابر شده است

۱۳۹۸/۰۷/۰۲ - ۱۳:۵۰:۴۴
کد خبر: ۹۰۲۴۹۸
رئیس هیات زورخانه ای و کشتی پهلوانی استان اردبیل گفت: تعداد بیمه شدگان این رشته ورزشی طی 4 سال گذشته بیش از 60 برابر افزایش یافته است.

به گزارش برنا،محمد شهباز علیزاده که به تازگی با رای مجمع انتخاباتی برای 4 سال دیگر رئیس هیات زورخانه ای و کشتی پهلوانی استان اردبیل شده است، در این خصوص می گوید: خوشبختانه امروز بیش از 370 نفر از ورزشکاران ما دارای کارت بیمه ورزشی هستند و این درحالی است که تاقبل از سال 94 تنها 6 ورزشکار بیمه شده داشتیم .

او با بیان اینکه درسال 94 توانستیم برای اولین بار مجوز حضور درلیگ دسته دوم کشوری راکسب کنیم و در پایان همان فصل تیم هیات ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی استان اردبیل با شایستگی موفق به کسب مقام اول این دوره از مسابقات شد گفت : درسال گذشته نیز برای اولین بار تیم هیات ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی استان اردبیل با نام شهرداری اردبیل درلیگ برتر کشوری حضور یافته و مقام سوم این دوره از مسابقات را کسب کرد . بدون شک حضور در لیگ برتر کشوری افتخاری برای ورزش استان اردبیل بشمار می رود .
رئیس هیات زورخانه ای و کشتی پهلوانی استان اردبیل با اشاره به اینکه برای اولین بار دونفر از جوانان مستعد شهرستان اردبیل موفق به حضور دراردوی تیم ملی ورزش زورخانه ای کشورمان شدند خاطرنشان کرد : سال 94 درمسابقات قهرمان کشوری حضوریافته و باتوجه به سطح بالای مسابقات توانستند رتبه دوم رشته سنگ را کسب کنند.
شهبازعلیزاده اظهار کرد : تا قبل از سال 94 هیچ یک از مربیان و ورزشکاران استان اردبیل موفق به کسب دفترچه مربیگری این رشته ورزشی نشده بودند ولی خوشبختانه با برگزاری دوره مربیگری درجه 3 منطقه 5 کشوری به میزبانی استان اردبیل 26 نفر از ورزشکاران موفق به دریافت دفترچه مربیگری درجه سوم از فدراسیون ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی شدند.
او با اشاره به افزایش تایم ورزشی زورخانه علی ابن ابیطالب گفت : بعد از اتحاد و انسجام بین ورزشکاران و پیشکسوتان هر روز در چهار نوبت ورزش صبحگاهی ، نوجوانان ، جوانان و شامگاهی، برنامه ورزش باستانی در این زورخانه اجرا می شود.
رئیس هیات زورخانه ای و کشتی پهلوانی استان اردبیل خاطرنشان کرد : درراستای توسعه و ترویج فرهنگ پهلوانی تاکنون بیش از 40 برنامه فرهنگی درمناسبت های مختلف در زورخانه های استان برگزار شده است .
شهباز علیزاده با اشاره به میزبانی اولین دوره مسابقات پهلوانی و زورخانه ای در رده سنی امید کشور گفت : کسب رتبه برتر درتوسعه و ترویج فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای ، کسب رتبه سوم دربین هیات های استانی درارزیابی عملکرد هیات ها با شاخص رشد تعداد ورزشکاران ، کسب رتبه سوم تیم شهرداری دردهمین دوره لیگ برتر ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی کشور، کسب مقام سوم رشته سنگ گیری منهای 80 توسط رضا حیدرنیا ، کسب مقام اول کشتی پهلوانی منهای 60 توسط محمد فلاح ، کسب مقام دوم محسن ممی زاده در وزن منهای 100 و مقام سوم سینا خلیل زاده در وزن مثبت 100 رشته کباده امید کشور ، کسب مقام سوم کشتی پهلوانی کشور توسط اکبر سبحانی ، از جمله افتخارات استان اردبیل در این رشته است .
او با اشاره به چشم انداز هیات ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی استان اردبیل بیان کرد : تلاش بر انسجام بیشتر بین پیشکسوتان ، مربیان و ورزشکاران ، استفاده از تمام ظرفیت های پیدا و پنهان برای ارتقای ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی استان ، برنامه ریزی برای ارتقای سطح کیفی ورزشکاران ، کوشش برای شناساندن بیشتر ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی به اقشار مختلف مردم ، حمایت از ورزشکاران جهت اعزام به مسابقات منطقه ای و ملی و بین المللی، ترغیب و تشویق ورزشکاران ، مرشدان و مدیران زورخانه ها برای ثبت نام در سامانه فدراسیون ، تلاش جهت اطلاع رسانی بهتر عملکرد هیات و درخشش ورزشکاران و مربیان با استفاده از رسانه های عمومی و شبکه های اجتماعی ، برنامه ریزی برای جذب ورزشکاران نوجوان و جوان ، تلاش برای برگزاری کارگاه های داوری و مربیگری درجه های مختلف و کوشش برای راه اندازی زورخانه و فعال کردن هیات در شهرستان هایی که در آن فعالیت وجود ندارد از جمله برنامه های آتی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز