وزیر آموزش وپرورش خبر داد:

پرداخت آخرین قسط پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته

۱۳۹۸/۰۷/۰۶ - ۱۸:۰۰:۲۳
کد خبر: ۹۰۴۰۰۷
پرداخت آخرین قسط پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سند تحول بینادین برای اجرا آماده شده و اولویت ما اجرای شایسته و مناسب این سند است، از پرداخت آخرین قسط پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محسن حاجی‌میرزایی اظهار کرد: در تابستان که مدارس تعطیل است و دانش‌آموزان در تعطیلی به سر می‌برند، نبض آموزش و پرورش همچنان می‌تپد و شور و شوق و کوشش در جریان است. 

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه تمام تلاش این وزارتخانه بر این است که حتی یک دانش‌آموز محروم از تحصیل وجود نداشته باشد، تصریح کرد: در حال حاضر، 98.5 درصد دانش‌آموزان لازم‌التعلیم تحت آموزش قرار دارند و 14 میلیون و 860 هزار دانش‌آموز در 110 هزار مدرسه و 550 هزار کلاس درس با همراهی 770 هزار معلم، سال تحصیلی را آغاز کردند.

حاجی میرزایی اضافه کرد: یکی از کارها در تابستان، بررسی مدارس از حیث ایمنی است که به دلیل زلزله در کرمانشاه و سیل ابتدای سال در استان‌های خوزستان، لرستان و گلستان بسیاری از مدارس آسیب دیدند یا تخریب شدند که یکی از تلاش‌ها آماده‌سازی مدارس بود؛ خوشبختانه پرونده بازسازی مدارس مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه به پایان رسید و در این استان، 72 مدرسه با اعتباری بالغ بر 114 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

وزیر آموزش و پرورش همچنین به آخرین وضعیت تعمیر مدارس مناطق سیل‌زده اشاره کرد و گفت: در استان گلستان، 462 مدرسه به تعمیر جزئی و 148 مدرسه به تعمیر اساسی نیاز داشت که تعمیرات جزئی انجام شد و تعمیر اساسی مدارس نیز انجام شده و فقط 10 مدرسه باقی مانده است. 

وی افزود: در بحث ساخت و ساز در استان گلستان نیز، احداث بیش از نیمی از مدارس کوچک انجام شده و به مرور در اختیار قرار گرفته است.

حاجی‌میرزایی همچنین به کمک خیران در ساخت و احداث مدارس اشاره و تصریح کرد:  به خدمات خیران نیازمندیم و این تربیون را فرصتی برای قدردانی از تلاش‌هایی آنها می‌دانیم؛ در کرمانشاه بیش از 2 برابر مدارس تخریب شده، توسط خیران تعهد شده است که متوسط سرانه فضای آموزشی را بهتر می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش همچنین با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اظهار کرد: این سند توسط اندیشمندان تعلیم و تربیت تدوین و در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است و الگوی مناسبی و نقشه راه مهمی است به طوری که آموزش و پرورش ایران می‌تواند به اتکای این سند که منبعث از فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی است، الگویی برای سایر کشورها باشد.

 وی تاکید کرد: سند تحول بینادین برای اجرا آماده شده و اولویت ما اجرای شایسته و مناسب این سند است؛ مهمترین تحولی که در سند تحول مورد تأکید قرار گرفته است انتقال از آموزش به تربیت، از حافظه‌محوری به فهم‌محوری، افزایش مهارت دانش‌آموزان برای زندگی مناسب و مشارکت فعال در زندگی اجتماعی است.

حاجی‌میرزایی با بیان اینکه در این سند 6 تحول اساسی پیش‌بینی شده است، گفت:  تحول در مدیریت، ساماندهی نیروی انسانی، منابع مالی، سنجش و ارزشیابی تحصیلی و تحول در فضا و تجهیزات و فناوری‌ها، 6 تحول اساسی پیش‌بینی شده در سند تحول بنیادین آموزش و فرش است.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه برای تقویت مدیران در آموزش‌وپرورش برنامه‌ریزی داریم، بیان کرد: موضوع عدالت آموزشی مورد توجه است و خوشبخانه امروز در تمام جایگاه این سرزمین پهناور، آموزش در دسترس است و معلمان حضور دارند؛ امروز چتر آموزش‌ و پرورش در تمام مناطق کشور گسترده شده است و باید برای تأمین کیفیت آموزش وقت بیشتری بگذاریم و دسترسی عادلانه از حیث کیفیت نیز به عدالت نزدیک شود. 

به گفته وی، 84 درصد مدارس کشور دولتی هستند و تلاش می‌شود، به شکل مؤثرتر تقویت شوند.

حاجی‌میرزایی از پرداخت آخرین قسط پاداش پایان خدمت بازنشستگان خبر داد و گفت: در حال حاضر از بابت پاداش پایان خدمت، بدهی نداریم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز