مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور:

شناسایی ۲۷۳ هزار هکتار اراضی برای احداث شهرک‌های گلخانه‌ای در کشور / سهم ۳۸۰۰ هکتاری لرستان در احداث شهرک های گلخانه ایی

۱۳۹۸/۰۷/۰۷ - ۱۲:۱۰:۲۷
کد خبر: ۹۰۴۵۹۱
شناسایی ۲۷۳ هزار هکتار اراضی برای احداث شهرک‌های گلخانه‌ای در کشور / سهم  ۳۸۰۰ هکتاری لرستان در احداث شهرک های گلخانه ایی
علی اشرف منصوری گفت: ۲۷۳ هزار هکتار اراضی برای احداث توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای در کشور دیده شده که سهم لرستان ۳۸۰۰ هکتار است.

به گزارش  خبرگزاری برناازلرستان ؛  منصوری در آیین کلنگ زنی مجتمع بزرگ کشت و صنعت (گلخانه)ازنا اظهارکرد: همه ارکان استان در توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای همراه بودند و قدم های خوبی برداشتند.

اوافزود: در بحث گیاهان دارویی، ایجاد زیرساخت‎ها و احداث گلخانه‌ها باید زمان را کوتاه کنیم چراکه فرصتی برای هدر دادن در مجموعه استان‌ها و مرکز نداریم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور تصریح کرد: توسعه بخش کشاورزی در بحث گیاهان دارویی، آبزی پروری، دام و طیور  و احداث گلخانه‌ها در گرو ایجاد شهرک‌های کشاورزی است و برنامه‌های مستمری در این راستا نیز در حال انجام است.

او با بیان اینکه با مطالعات انجام شده عرصه‌های جدیدی شناسایی و  مطالعات گسترده‌ای در سطح کشور برای استعداد یابی و آمایش اراضی انجام شده است، خاطرنشان کرد: در این مطالعات انجام شده ۲۷۳ هزار هکتار مناسب احداث توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای دیدند که سهم لرستان ۳۸۰۰ هکتار است.

منصوری یادآورشد: لرستان به لحاظ اقلیم، با وجود منابع آبی پایدار، جا برای توسعه در بخش کشاورزی دارد و نیاز است کمک شود تا ایجاد شهرک‌های گلخانه‎ای با سرعت بیشتری به انجام برسد.

او با بیان اینکه  محدودیت برای تولید در فضای گلخانه در هیچ عرصه‌ای نداریم ، گفت: برای توسعه در استان ممانعت ایجاد نشود و اگر اراضی به افراد داده شد و کار انجام نداد می‌توان فرد را یک طرفه خلع ید شود.

منصوری خاطر نشان کرد:  چنانچه فردی به تعهدات خود عمل کند و انحراف نداشته باشد می‌توان مالکیت را به او واگذار کرد و تشخیص واگذاری به افراد برعهده رئیس سازمان جهاد کشاورزی است.

او اضافه کرد: اشتغال پیش بینی شده در گلخانه‌های کشاورزی در هر هکتار به صورت مستقیم و غیر مستقیم ۲۰ نفر است.

منصوری تاکید کرد:  برای ۳۶۰ هکتار استان اگر ۷۰ درصد زمین گلخانه‌ای در نظر بگیریم ۶۰۰۰ اشتغال مستقیم و غیر مستقیم به دنبال دارد.

او با بیان اینکه   میزان اعتبار مورد نیاز برای هر هکتار در راستای ایجاد زیرساخت ۱۰۰ میلیون تومان برآورد شده است، عنوان کرد: برای احداث گلخانه چون دامنه آن زیاد است  از سه تا ۲۰ میلیارد تومان به ازای هر هکتار گلخانه داشته باشید.

منصوری گفت: در مجموع ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری شهرک‌های گلخانه‌ای در احداث استان است.

او تاکید کرد: این مجموعه شهرک گلخانه‌ای ازنا باید ظرف شش ماه به انجام برسد.       

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز