رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

بزرگترین معروف حفظ نظام اسلامی است/ در مقابل منکرات نباید بی تفاوت باشیم

۱۳۹۸/۰۷/۱۰ - ۲۱:۲۶:۱۲
کد خبر: ۹۰۶۴۵۵
بزرگترین معروف حفظ نظام اسلامی است/ در مقابل منکرات نباید بی تفاوت باشیم
رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: امر به معروف و نهی از منکر دایره گسترده ای دارد و بزرگترین معروف حفظ نظام اسلامی، آبرو و عزت ملت ایران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در کرمانشاه، حجت الاسلام شعبانعلی صالحی نسب صبح امروز  در همایش منطقه ای امر به معروف و نهی از منکر ویژه فرماندهان و مسئولین یگانهای مستقر در کردستان و کرمانشاه که در هتل گلایول کرمانشاه برگزار شد، اجرای امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه همگانی دانست و اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر واجب کفایی است «یعنی تک تک افراد وظیفه دارند معروف را ترویج و از منکر دوری کنند» و در اجرای وظایف الهی رسالتهای انسانی، اسلامی، صنفی و شیعی را باید دنبال کنیم تا به مقصد برسیم.

صالحی نسب افزود: امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه همگانی و فراگیر است و اگر به این وظیفه به درستی عمل کنیم و در محل کار و زندگی عملیاتی شود بدون شک در نیروهای مسلح، ارتش و یگانهای زیر مجموعه  مشکلی نخواهیم داشت.

این مسئول در با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: زمانی که منکری را مشاهده کردید با زبان تذکر دهید و لازم نیست در این خصوص زبان گزنده باشد،  با این کار ممکن است فرد لجبازی کند و امر به معروف و نهی از منکر در آن تاثیر مثبت نداشته باشد.

این مسئول تاکیدکرد: امر به معروف و نهی از منکر دایره گسترده ای دارد و بزرگترین معروف حفظ نظام اسلامی، آبرو و عزت ملت ایران و اعتلای فرهنگ، سلامت اخلاقی محیط، سلامت محیط خانواده، تکثیر و تربیت نسل جوان برای اعتلای کشور، رونق دادن به اقتصاد تولید، مجاهدت و روحیه جهادی برای اقتدار ایران، حفظ امنیت، اقتدار نیروهای مسلح، تبیین دستاوردهای انقلاب و جبهه مقاومت است، و  نقطه مقابل آن از جمله ابتذال اخلاق، کمک به دشمنان، تضعیف فرهنگ اسلامی و تضعیف نیروهای مسلح جزو منکرهای بزرگ بشمار می آید. و نقش ما، روحانیون، فرماندهان و... در این راستا این است که در مقابل منکرات بی تفاوت نباشیم و نقشی فعال و اثرگذار داشته باشیم.

صالحی نسب آسیب شناسی منکرات را یکی از اولویت ها دانست و افزود: باید در جهت کاهش آسیبهای جامعه قدم برداریم و در راستای حل آن اثر گذار باشیم، اولین شیوه در جهت جلوگیری از منکرات شیوه عملی است که مردم را با عمل به سمت معروف دعوت کنیم تا مردم از نزدیک تقوا، تلاش و روحیه جهادی را ببینند.

این مسئول دومین شیوه را یادآوری نعمت های خداوند بر اساس آیات و روایات قرآن کریم برشمرد و افزود:  این شیوه می تواند مردم را به خداشناسی نزدیک کند.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان سخنانش گفت: کار نیرهای مسلح تولید امنیت در کشور است و ما امروز به واسطه تلاشهای نیروهای مسلح از اقتدار ملی برخوردار هستیم و باید قدردان این تلاشها باشیم و خداوند را شکر گذار باشیم.

انتهای پیام /ر

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز