وزیر جهاد در خراسان جنوبی:

کشت زرشک و زعفران ‌باید قراردادی شود‌ تا کشاورز حمایت شود

۱۳۹۸/۰۷/۱۵ - ۱۴:۲۲:۴۹
کد خبر: ۹۰۸۴۷۰
کشت زرشک و زعفران ‌باید قراردادی شود‌ تا کشاورز حمایت شود
وزیر جهاد کشاورزی گفت: کشت محصولاتی مانند زعفران و زرشک ‌باید قراردادی شود ‌تا یک ارگان یا تاجر‌ ، کشاورز را زیر پوشش حمایتی قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محمود حجتی ظهر امروز در حاشیه بازدید از مجتمع‌های گلخانه‌های در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خراسان جنوبی دارای مردم سختکوش بوده و با بسیاری از مشکلات و سختی‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی طرح سازه آبخیزداری در استان گفت: طرح آبخیزداری امیدبخش بوده و در سراسر کشور اجرا می‌شود و دولت و رهبری نیز آن را مورد حمایت قرار داده است.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: طرح آبخیزداری در کشور سبب حفظ خاک و گسترش پوشش گیاهی و جلوگیری از سیلاب و افزایش تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی می‌شود و قنوات را زنده نگه می‌دارد.

حجتی تصریح کرد: کشاورزان با اتکای به آب می‌توانند تولید خود را بهبود دهند و تولید پایدار داشته باشند و امیدواریم تا دهه فجر امسال این حجم وسیع از طرح آبخیزداری در خراسان جنوبی افتتاح شود.

وی ادامه داد: محصولات عمده کشاورزی استان زعفران، زرشک، عناب و انار و پسته است و این محصولاتی باید در استان قراردادی شود و وقتی کشاورز محصولات خود را کشت می‌کنند زیرپوشش یک ارگان، تاجر و هلدینگ باشد.

وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: تا زمانی که این اتفاق صورت نگرفته این مشکلات را داریم اما در برخی از شهرهای استان مانند قاین و فردوس کارآفرینان قراردادهای خوبی با کشاورزان و تولیدکنندگان دارند.

حجتی اظهار داشت: باید این کشاورزی قراردادی در ارتباط با زعفران، زرشک و عناب باشد و از تمام کارآفرینان نیز دعوت می‌کنیم تا به کشاورزی قراردادی ورود کنند و استانداری، جهادکشاورزی استان و مرکز و دولت در خدمت آن‌هاست و حمایت و پشتیبانی لازم را می‌کنند.

وی افزود: این محصولات قبل از هر چیزی خواص دارویی دارند و ارزش افزوده بالایی ایجاد می‌کنند و باید همه تلاش کنیم تا کارها به سرانجام برسد.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه امروز نسبت به سال گذشته وضع بهتری داریم و با توجه به محدودیت منابع آبی و نیروی انسانی بالا در زمینه گلخانه باید ورود کنیم گفت: خراسان جنوبی نسبت به سایر نقاط کشور در بحث گلخانه ضعیف و عقب است و کمتر از 100 هکتار در این استان گلخانه وجود دارد.

حجتی بیان کرد: طرح یک هزار گلخانه در استان دنبال می‌شود و ما نیز امیدواریم زیرساخت‌های آن فراهم و منابع آب را تامین کنیم. گلخانه‌ها می‌توانند مشکل اشتغال در کشور را برطرف کند.

وی عنوان کرد: دولت تسهیل‌گر بوده و مجوزهای لازم را می‌دهد و در کنار آن نیز باید سیستم بروکراسی اداری حذف شود و برخی موانع را از سر راه فضای کسب و کار برداریم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز