مدیر کل استاندارد استان البرز:

بیش از ۳ هزار واحد تولیدی و صنعتی در البرز فعالیت دارند

۱۳۹۸/۰۷/۲۳ - ۱۵:۴۳:۱۲
کد خبر: ۹۱۲۲۵۲
بیش از ۳ هزار واحد تولیدی و صنعتی در البرز فعالیت دارند
مدیرکل استاندارد استان البرز از فعالیت بیش از 3 هزار واحد تولیدی و صنعتی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از البرز، فتانه شکرالهی، ظهر امروز در نشست مطبوعاتی که به مناسبت روز جهانی استاندارد برگزار شد، با اشاره به شرایط اقتصادی کشور و تحریم ها اظهار کرد: مشکلات خاصی در مسیر راه اندازی واحدهای تولیدی وجود دارد اما تعداد پرونده های جدید استانداردی که صادر می شود حاکی از آن است که فرآیند تولید در کشور متوقف نشده است.

وی از فعالیت بیش از سه هزار واحد تولیدی و صنعتی در البرز خبر داد و گفت: در این میان، یک هزار و 501 مورد مشمول استاندارد اجباری هستند که کیفیت تولیدات این واحدها به صورت مستمر بررسی و ارزیابی می شود.

شکرالهی همچنین بیان داشت: در حوزه صدور پروانه جدید استاندارد، استان البرز در رتبه پنجم کشور قرار دارد؛ در سال گذشته 307 پروانه جدید استاندارد و در 6 ماهه نخست سال جاری 145 پروانه استاندارد در البرز صادر شده است.

وی با بیان اینکه نظارت جدی بر واحدهای تولیدی استان البرز صورت می گیرد، افزود: سال گذشته ۱۱ هزار و ۹۷۴ واحد تولیدی مورد بازدید قرار گرفت و در این میان ۳۶ واحد به دلیل عدم تطابق استانداردهای مشخص شده به مراجع قضائی ارجاع و ۲۹ مورد نیز پلمب شدند.

شکرالهی در پایان خاطرنشان کرد: زیر علامت استاندارد مندرج بر روی کالاها یک کد ۱۰ رقمی درج شده که شهروندان می‌توانند با ارسال این عدد به ۱۰۰۰۱۵۱۷ از وضعیت پروانه استاندارد آن کالا مطلع شوند.

وی اضافه کرد: مردم در صورت مشاهده کالای تقلبی یا فاقد پروانه استاندارد موضوع را به بازرسی استاندارد اطلاع دهند تا برخورد قانونی لازم با متخلفان صورت گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز