بخشدار داشلی برون:

عدم امکانات در مناطق مرزی علت اصلی مهاجرت به شهرها/ توجه به اشتغال زایی جوانان در مناطق مرزی

۱۳۹۸/۰۷/۲۴ - ۰۹:۲۰:۵۲
کد خبر: ۹۱۲۴۵۱
عدم امکانات در مناطق مرزی علت اصلی مهاجرت به شهرها/ توجه به اشتغال زایی جوانان در مناطق مرزی
بخشدار بخش داشلی برون گنبدکاووس با بیان اینکه حاشیه نشینی به معضلی مهم تبدیل شده است، تصریح کرد: تا زمانی که امکانات و تجهیزات به این مناطق نرسد، مهاجرت مردم به سمت شهرها و مراکز استان ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری برنا از گنبدکاووس، حاجی نظر شیرمحمدلی در جلسه هماهنگی اقدامات عمرانی و اجتماعی حاشیه شهرستان گنبدکاووس با تاکید بر اینکه حاشیه نشینی خود به خود به وجود نمی آید، خاطر نشان کرد: امروز تلاش ما برای کمک به مردم حاشیه نشین است در صورتی که باید پیش از حاشیه نشینی وارد میدان شده و اقدام میکردیم.

وی با اشاره به اینکه پیدا کردن علت های حاشیه نشینی از وظایف اصلی و اولویت دار مدیران است، اظهار کرد: پس پیدا کردن علت ها بایستی برای رفع آن با توجه به شاخص های بومی تلاش نماییم.

بخشدار بخش داشلی برون گنبدکاووس شهر اینچه‌برون و داشلی برون را بسیار مستعد پرورش حاشیه نشینی دانست و گفت: تا زمانی که مناطق مرزی و بخش های فرعی شهرستان ها از امکانات لازم برخوردار نباشند موجب ادامه یافتن مهاجرت مردم به سمت شهر ها و‌مراکز شهرستان خواهد شد.

شیرمحمدلی با تاکید بر اینکه توسعه مناطق روستایی و مرزی جهت جلوگیری از مهاجرت باید قبل از اقدامات اجتماعی و اجتماعی مورد توجه قرار گیرد، افزود: به مشکلات جوانان به ویژه مساله اشتغال باید توجه ویژه شود.

وی ضمن تشکر از اقداماتی که در این ۴۰ سال پس از انقلاب اسلامی برای توسعه روستایی صورت گرفته است، ادامه داد: با وجود همه پیشرفت ها که قابل مقایسه با دوره های قبل از انقلاب نیست اما هنوز عقب ماندگی های زیادی در نقاط مرزی وجود دارد که باید به آنها رسیدگی شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز