فرماندار ویژه گنبدکاووس:

‍ اجرای طرح جمع‌آوری متکدیان گنبدکاووس تا ۱۰ روز آینده

۱۳۹۸/۰۷/۲۴ - ۱۶:۳۵:۱۲
کد خبر: ۹۱۲۸۰۵
‍ اجرای طرح جمع‌آوری متکدیان گنبدکاووس تا ۱۰ روز آینده
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس با بیان اینکه طرح جمع آوری و ساماندهی متکدیان به زودی اجرایی خواهد شد، اضافه کرد: پس از بررسی مسائل کارشناسی اجرای طرح جمع آوری و ساماندهی متکدیان و آماده شدن تجهیزات مورد نیاز در ساختمان نگهداری متکدیان گنبدکاووس، این طرح حداکثر ظرف یک هفته تا ۱۰ روز آینده شروع خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گنبدکاووس، عبدالقدیر کریمی صبح امروز در جلسه هماهنگی اجرای طرح جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان این شهرستان، از آماده شدن ساختمان نگهداری از متکدیان توسط شهرداری خبر داد و گفت: برای اجرای طرح جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان و ریشه‌کنی این پدیده شوم اجتماعی از همه دستگاه‌های اجرایی و خدماتی، انتظامی و قضایی شهرستان دعوت به مشارکت میکنیم.

وی با اشاره به اینکه پیش از این فقدان مکان مناسب برای نگهداری متکدیان در شهرستان گنبدکاووس سبب شده بود تا این طرح به صورت کامل اجرا نشود، اظهار کرد: با افتتاح ساختمان محل نگهداری متکدیان، این طرح با قدرت اجرا خواهد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس با تاکید بر اینکه حل این معضل بزرگ همکاری همه نهادها را میطلبد، خاطر نشان کرد: مشارکت همه دستگاه‌های متولی براساس مصوبه شورای عالی اداری کشور درخصوص ساماندهی متکدیان ضروری است.

کریمی با بیان اینکه وجود تعداد زیاد متکدیان در سطح شهر گنبدکاووس علاوه بر زشت کردن چهره این شهر، برخی آسیب‌های اجتماعی را نیز به همراه دارد، تصریح کرد: بایستی برای همیشه بساط این معضل و پدیده نامیمون اجتماعی برچیده شود.

وی فرهنگ سازی در سطح جامعه را عاملی موثر برای ریشه‌کنی این پدیده شوم اجتماعی دانست و گفت: باید به مردم اطلاع رسانی شود تا از کمک به متکدیان و معتادان متجاهر درسطح شهرستان گنبدکاووس پرهیز نمایند و کمک‌های انسان‌دوستانه خود را به نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی تحویل دهند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه به کودکان، نوجوانان و جوانان باید به منظور پرهیز از کمک کردن به افراد متکدی آموزش داده شود، اظهار کرد: نقش آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و رسانه‌های ارتباط جمعی جهت فرهنگ‌سازی برای این قشر مهم و ضروری است.

کریمی با تاکید بر اینکه قطع کمک های مردمی موجب کم شدن متکدیان خواهد شد، افزود: درصورتی که کمک‌های مردمی برای مدتی به متکدیان قطع شود، بدون تردید آنها از این کار دست خواهند کشید که خود کمک شایانی در جهت جمع آوری متدکیان است .

وی از تشکیل یک کمیته فرعی کارشناسی با حضور روسای دستگاه‌های متولی به سرپرستی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه گنبدکاووس خبر داد و گفت: این کمیته برای موفقیت در اجرای طرح جمع‌آوری متکدیان و قبل از اجرای طرح و همچنین برای بررسی آسیب ها و نقاط ضعف و قوت اجرای آن در سال‌های گذشته تشکیل میشود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس با بیان اینکه این طرح حداکثر ظرف یک هفته تا ۱۰ روز آینده شروع خواهد شد، ادامه داد: پس از بررسی مسائل کارشناسی اجرای طرح جمع آوری و ساماندهی متکدیان و آماده شدن تجهیزات مورد نیاز در ساختمان نگهداری متکدیان گنبدکاووس طرح اجرایی خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز