صادرات استان به بیش از یک میلیارد دلار رسید

۱۳۹۸/۰۷/۲۸ - ۱۵:۲۲:۲۳
کد خبر: ۹۱۴۰۰۲
صادرات استان به بیش از یک میلیارد دلار رسید
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه از صادرات ۶۰۲ قلم کالا در نیمه نخست امسال به ارزش یک میلیارد و ۵۱ میلیون دلار رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محسن دارابی روز یکشنبه به مناسبت روز صادرات گفت: عمده اقلام صادراتی شامل گوجه فرنگی، لوازم خانگی، هندوانه، سیب زمینی، رب گوجه فرنگی و خربزه می شود.

وی همچنین ۲۵ کشور را مقصد صادراتی کرمانشاه عنوان کرد و گفت: عمده محصولات به عراق، امارات، ترکیه، پاکستان و افغانستان صادر شده است.

دارابی میزان کل صادرات صورت گرفته کشورمان به عراق در ۶ ماه سپری شده از سال را سه میلیارد و ۲۹۳ میلیون دلار ذکر کرد و افزود: یک میلیارد و ۴۰ میلیون دلار این مقدار که معادل ۳۲ درصد کل صادرات می شود از طریق مرزهای کرمانشاه انجام شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه یادآوری کرد: بیشترین صادرات صورت گرفته از مرز پرویزخان با ۵۷۵.۴ میلیون دلار به کشورهای هدف صادر شده است.

وی اضافه کرد: خسروی با ۱۵۷.۸ و سومار با ۱۵۱.۸ میلیون دلار صادرات نیز در رده های دوم و سوم قرار گرفتند.

دارابی همچنین اشاره ای نیز به واردات انجام شده داشت و افزود: در نیمه نخست سال جاری ۳۱.۵ میلیون دلار به وزن ۱۵ هزار تن از مرزها و بازارچه های استان کرمانشاه واردات داشته ایم.

این مقام مسئول با بیان اینکه مجموع اقلام وارداتی به ۶۳ قلم می رسد، خاطرنشان کرد: آلیاژهای کار نشده، تایر بادی، جعبه فرمان و تلمبه های چرخ دنده از جمله محصولات وارداتی بوده اند.

وی در پایان واردات انجام شده به استان کرمانشاه را متعلق به ۱۳ کشور عنوان کرد و گفت: بیشترین آنها از عراق، چین، کره جنوبی، آلمان و تایوان وارد شده است. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز