فقط ۱۰ درصد زائران استان هنوز از سفر اربعین بازنگشته اند

۱۳۹۸/۰۷/۲۸ - ۱۶:۴۶:۵۳
کد خبر: ۹۱۴۰۱۴
فقط ۱۰ درصد زائران استان هنوز از سفر اربعین بازنگشته اند
مدیرکل حج و زیارت لرستان گفت: ۹۰ درصد زائران استان از سفر راهپیمایی اربعین بازگشته‎اند و پیش‎بینی می‎شود مابقی زوار نیز تا اواسط هفته جاری وارد کشور شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محمد خسروی روز یکشنبه گفت:  ۷۸ هزار و ۷۶۷ لرستانی امسال به منظور شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی ثبت نام کرده بودند که این تعداد نسبت به  ۲۵ هزار و ۷۰۰ نفر سال گذشته سه برابر افزایش داشته است.

وی ادامه داد: امسال خرم آباد و بروجرد به ترتیب با ۲۵ هزار و ۷۹۶ و ۱۵ هزار و ۳۶۰ نفر، بیشترین زائران اربعین را در استان داشته اند.

وی اظهار داشت: در حالی تعداد زائران لرستانی اربعین سه برابر افزایش یافته که این  میانگین در کشور ۲ برابر بیشتر شده و از یک میلیون و۸۰۰ هزار نفر در سال گذشته به سه میلیون و  ۵۰۰ هزار نفر رسیده است.

فعالیت چهار موکب لرستان برای نام نویسی زائران کشور

مدیرکل حج و زیارت لرستان گفت: علاوه بر راه اندازی ۴۰ دفتر خدماتی برای نام نویسی زائران استان در سامانه سماح، دفاتر خدمات پستی در تمام بخش ها و روستاها نیز کار ثبت نام متقاضیان را انجام دادند.

خسروی افزود: همچنین چهار موکب بزرگ در خرم آباد، کوهدشت، بروجرد و الیگودرز نیز مجهز شده  و مشخصات زائرانی که میهمان استان بوده و نسبت به نام نویسی اقدام نکرده بودند، را در سامانه سماح ثبت کردند.

وی با اشاره به فعالیت مراکز ویژه برای راهنمایی زائران و امداد گمشدگان گفت: فعالیت ستاد اربعین لرستان با توجه به افزایش سه برابری زائران استان و حجم بالای زوار عبوری، بسیار فشرده و گسترده بود.

جان باختن چهار زائر لرستانی

مدیرکل حج و زیارت لرستان اضافه کرد: سال گذشته تنها ۲ زائر استان بر اثر تصادف و مرگ طبیعی جان باختند که این رقم امسال به چهار نفر افزایش یافت.

خسروی گفت:‌ امسال حسین ابوالفتحی از بروجرد به دلیل ایست قلبی، سکینه کوهنانی از کوهدشت و سجاد دهگاهی از بروجرد بر اثر تصادف و فاطمه شمسون از دورود به دلیل سقوط از ارتفاع، جان خود را ازدست دادند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز