قرارگیری کیفیت هوای مشهد در وضعیت هشدار

۱۳۹۸/۰۸/۱۲ - ۱۲:۵۹:۰۶
کد خبر: ۹۱۹۴۳۴
قرارگیری کیفیت هوای مشهد در وضعیت هشدار
میانگین شاخص کیفیت هوای روز یکشنبه در کلانشهر مشهد نشانگر وضعیت هشدار است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در این خصوص گفت: میانگین کنونی شاخص کیفیت هوای مشهد ۱۱۰ ای.کیو.آی به معنای وضعیت هشدار است.

تورج همتی افزود: شاخص کیفیت هوا در منطقه خیام جنوبی با ۱۵۷ ای.کیو.آی بالاتر از حد مجاز و نشانگر وضعیت هشدار و آلوده برای تمام گروه‌ها می‌باشد.

وی اظهار داشت: همچنین کیفیت هوا در مناطق وحدت با ۱۴۴، خیام شمالی با ۱۴۲، الهیه با ۱۴۰، چمن با ۱۳۳، شهید کریمی با ۱۳۰ و شهر با ۱۱۰ ای.کیو.آی آلوده برای گروه‌های حساس است.

وی گفت: این شاخص در ۱۶ ایستگاه دیگر این کلانشهر نشانگر وضعیت هوای سالم است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی افزود: شایسته است شهروندان مشهد و زائران و مسافران در این کلانشهر با بهره‌گیری از ناوگان حمل و نقل عمومی و استفاده نکردن از خودروهای شخصی، نقش موثر خود را در کاهش حجم آلاینده‌های هوا ایفا کنند.

قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا تا ۵۰ ای.کیو.آی به معنای وضعیت پاک و بین ۵۱ تا ۱۰۰ ای.کیو.آی به معنای وضعیت سالم است.
قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۱۰۱ تا ۱۵۰ ای.کیو.آی به معنای آلودگی هوا برای افراد حساس و کودکان و بین اعداد ۱۵۱ تا ۲۰۰ ای.کیو.آی نیز به معنای آلوده برای همه سنین محسوب می‌شود.
همچنین قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۲۰۱ تا ۳۰۰ ای.کیو.آی حالت اضطرار و بالاتر از عدد ۳۰۰ نیز حالت بحرانی را نشان می‌دهد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز