مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری البرز:

بخش عمده ای از فعالان مدنی استان البرز را زنان تشکیل می دهند

۱۳۹۸/۰۸/۱۳ - ۱۵:۳۲:۵۵
کد خبر: ۹۲۰۰۹۵
بخش عمده ای از فعالان مدنی استان البرز را زنان تشکیل می دهند
مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری البرز گفت: بخش عمده ای از فعالان مدنی استان البرز را زنان تشکیل می دهند و حضور نمایندگان زن در مجمع سازمان های مردم نهاد می تواند کمک کند که مواردی که پیگیری می شود، به مطالبات واقعی جامعه نزدیک تر باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از البرز، مریم اسماعیلی فرد با اشاره به اینکه سازمان های مردم نهاد، یکی از ارکان نظام مردم سالاری دینی هستند، اظهار کرد: سازمان های مردم نهاد از طرفی به قرارگیری مسائل واقعی جامعه در دستور کار دولت کمک می کنند و از طرف دیگر سیاستهای کلی نظام هم از طریق این سازمان ها امکان تبلور و اجرای بهتری در سطح جامعه پیدا می کند.

وی تصریح کرد: نمیتوان تصور کرد که امکان توسعه ی جوامع بدون مشارکت ساختارمند مردم در امورات اجرایی و امورات عمومی ممکن باشد.

اسماعیلی فرد ضمن اظهار خوشحالی از حضور سمن های فعال در استان البرز، گفت: سمن های البرز همیشه و به خصوص در بزنگاه ها و بحران ها مثل سیل و یا در مواردی مثل رسیدگی به اقشار کمتر برخوردار جامعه همیشه پیشرو بوده اند و امیدواریم که این روند ادامه پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: سمن ها این امکان را به خصوص برای جوانان فراهم می کنند که با ساز و کارهای مرسوم و مسائل مختلف جامعه آشنا شوند و خودشان را برای ایفای نقش های مفید در جامعه آماده کنند.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری البرز سمن ها را یکی از ابزارهای جامعه پذیری به خصوص در جوانان و نوجوانان دانست و افزود: در انتخابات سمن ها، از طریق یک سری فرایندهای مبتنی بر دموکراسی نمایندگانی انتخاب می شوند که بتوانند به نحو واقعی مطالبات سمن ها را به خصوص در دستگاه های اجرایی پیگیری کنند.

وی با اشاره به اهمیت انتخابات پیش رو در سازمان های مردم نهاد، بیان داشت: امیدوار هستیم که افرادی که منتخب می شوند، نمایندگان واقعی مطالبات سمن ها باشند و تا حد امکان متنوع بوده و گروه های مختلف را نمایندگی کنند.

اسماعیلی فرد در پایان اظهار امیدواری کرد تعداد مناسبی از خانم هایی که دبیری سمن ها را هم بر عهده دارند در این انتخابات موفق شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز