عضو منتخب سازمان های مردم نهاد البرز:

سمن ها کمیسیون های ۹ گانه را در استان البرز تشکیل دهند

۱۳۹۸/۰۸/۲۰ - ۰۹:۵۱:۵۶
کد خبر: ۹۲۲۶۷۷
سمن ها کمیسیون های ۹ گانه را در استان البرز تشکیل دهند
عضو منتخب سازمان های مردم نهاد البرز گفت: بر اساس ابلاغ هیئت رئیسه مجمع ملی جوانان، استان البرز هم باید مانند تمام استان های کشور به سرعت کمیسیون های 9 گانه خود را تشکیل دهد و از ظرفیت همه سمن ها در نهادهای مختلف استفاده کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از البرز، محسن انصاری اظهار کرد: پس از اتمام برگزاری انتخابات مجامع استان ها، کمیسیون های 9 گانه ای در سطح تمام استان ها تشکیل می شود و هر کمیسیون می تواند به تعداد نفرات فرد از 7 نفر تا 21 نفر عضو داشته باشد.

وی افزود: استان البرز هم با توجه به اینکه بیشترین تعداد سمن ها را در کل کشور دارد، باید هرچه زودتر جهت تشکیل این کمیسیون ها اقدام نماید.

انصاری در خصوص انتخابات دومین مجمع سازمان های مردم نهاد در استان البرز بیان داشت: تعداد شرکت کنندگان در این مجمع بیشترین تعداد در سطح کشور بود و تعداد نفراتی که رأی آوردند، رأی هایشان قابل توجه بود و امیدواریم که مشارکت سمن ها در این انتخابات زمینه را برای فعالیت های داوطلبانه در سطح استان بیش از پیش فراهم کند.

وی با اشاره به کسب کرسی توسط بانوان در دومین مجمع سازمان های مردم نهاد استان البرز عنوان کرد: در این دوره نیز مانند دوره قبل 4 نفر از اعضای اصلی مجمع را بانوان تشکیل می دهند و جای خوشحالی دارد که در استان البرز به بانوان هم بها داده شده است و در انتخابات سمن ها شرکت می کنند و با آراء قابل توجهی در مجمع کرسی کسب کردند.

انصاری اضافه کرد: 2 نفر از اعضای علی البدل هم از بانوان البرز هستند و این نشان می دهد که تفکیک جنسیتی صورت نگرفته و همه همدل و یک صدا برای حضور و رأی آوری افراد شایسته تلاش کرده اند.

وی همچنین به شناخت روزافزون سمن ها و فعالیت آنها توسط مردم و مسئولین اشاره کرد و گفت: بعد از 40 سال از گذشت انقلاب اسلامی برای اولین بار در سطح کشور یک مجمع ملی با حضور معاون اول رئیس جمهور، 7 تن از وزرای دولت، دور اول در استان شیراز و دور دوم در استان کرمان برگزار و اولین هیئت رئیسه مجمع ملی کشور در استان کرمان تشکیل شد.

عضو هیئت رئیسه مجمع ملی جوانان کشور در خصوص دستاوردهای این مجمع اذعان داشت: تلاشی که هیئت رئیسه مجمع در سطح کشور انجام داد، رایزنی با مجلس در ارتباط با تصویب قانون منع به کارگیری بازنشستگان و نیز تصویب طرح سرباز مهارت بود که طی آن در سطح پادگان های آموزشی برای سربازان مهارت آموزی انجام می شود تا بتوانند پس از اتمام سربازی خود وارد بازار کار شوند.

وی ادامه داد: بحث افزایش نرخ وام ازدواج بود که در مجلس رایزنی شد و به نتیجه رسید و با پیگیری ها، مصوبات ملی زیادی از این دست خصوصا در حوزه ی جوانان به تصویب رسیدند.

انصاری با بیان اینکه در ابتدای کار سازمان های مردم نهاد، به این سازمانها نگاه سیاسی وجود داشت، گفت: با حضور جوانان پرشور و انقلابی کشورمان سازمان های مردم نهاد حرکت خیلی خوبی را رو به جلو داشتند و خصوصا در بحث کارآفرینی و کاهش آسیب های اجتماعی بسیار تأثیرگذار بودند.

وی تصریح کرد: در یک نشست که با مقام معظم رهبری داشتیم، درخواست تمام سازمان های مردم نهاد کشور در خصوص امریه سربازی سازمان های مردم نهادی بود که در حوزه کارآفرینی فعال هستند و با تأیید و تصویب مقام معظم رهبری اعضای این سازمان ها می توانند 6 ماه پایانی خدمتشان را در آن سمن که فعالیت می کنند، به مردم خدمات داوطلبانه ارائه دهند.

انصاری از این مصوبه عنوان بزرگ ترین دستاورد مجمع ملی جوانان کشور یاد کرد و افزود: این یک گام بزرگی بود که از طرف سازمان های مردم نهاد برداشته شد و مورد تأیید مقام معظم رهبری نیز قرار گرفت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز