مهندس تندگویان:

جوانان، پرچم برنامه ریزان حوزه اجتماعی هستند

۱۳۹۸/۰۸/۲۱ - ۱۵:۳۱:۳۷
کد خبر: ۹۲۳۵۹۶
جوانان، پرچم برنامه ریزان حوزه اجتماعی هستند
معاون جوانان ورزارت ورزش و جوانان گفت: جوانان، پرچم برنامه ریزان حوزه اجتماعی هستند و ما باید بتوانیم از تشکل ها و مجامع جوانان برای ساماندهی مسائل خود جوانان در استان ها استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، مهندس تندگویان با حضور در کارگاه ملی توان افزایی کارشناسان برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان ادارات کل ورزش و جوانان استان ها که به میزبانی استان البرز در مجموعه فرهنگ و هنر آدران برگزار شد، اظهار کرد: در بحث های تخصصی حوزه جوانان یکی از مشکلاتی که ما داریم، عدم آگاهی خود پرسنل در سراسر کشور در خصوص موضوعات نوپدید حوزه جوانان و رسالت ها و وظایفی است که خود ما داریم.

وی افزود: بخشی از رسالت ما کار کردن روی جوانان است و بخش دیگر هم این است که نیروهای خودمان که با جوانان کار می کنند را مستعد و توانمند کنیم تا بتوانند در استان ها با جوانان خوب کار کنند.

تندگویان هدف از برگزاری این کارگاه را توانمندسازی کارشناسان برنامه ریزی جوانان عنوان کرد و گفت: ما در این کارگاه به صورت تخصصی در حوزه هایی که مربوط به حوزه جوانان است و به خصوص بحث های مربوط به ازدواج جوانان به بررسی مسائل و مشکلات خواهیم پرداخت.

وی ادامه داد: در پنل های مختلفی که در این کارگاه داریم، هم از لحاظ قوانین و مقررات و هم از لحاظ کارهای مشاوره ای جوانان، برنامه ریزی در حوزه جوانان، تولید محصولات فرهنگی در حوزه جوانان خواهیم پرداخت که منجر به تولید محصولاتی شود که هم امید و انگیزه را در جوانان به وجود بیاورد و هم از آسیب های این حوزه جلوگیری کند.

معاون جوانان وزارت ورزش و جوانان اظهار امیدواری کرد دستاورد این کارگاه، یک وحدت رویه و آگاهی خوب و قابل قبول در میان کارشناسان این حوزه در سراسر کشور باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص امریه جوانان بیان داشت: در موضوع امریه اتفاقات خوبی رخ داد و ما یک گردش کاری و درخواستی را خدمت مقام معظم رهبری تقدیم کردیم مبنی بر اینکه افراد در تشکل هایی که فعال هستند و به خصوص آنهایی که کارآفرین بوده و در حوزه اشتغال کار می کنند، بتوانند یک مدتی از دوره سربازی خود را در تشکل خودشان البته با شرایط خاص سپری کنند.

تندگویان از موافقت مقام معظم رهبری با این درخواست خبر داد و افزود: تقریبا یک ماه پیش موافقت رهبری به ستاد کل نیروهای مسلح ابلاغ و سهمیه ای برای تعدادی از تشکل های ما در نظر گرفته شد.

وی خاطرنشان کرد: باید ستاد کل نیروهای مسلح سامانه ای را طراحی کند که  جوانان فعال ما در تشکل ها بتوانند با مدارک و شاخصه هایی که در آن سامانه اعلام می شود، در آن سامانه ثبت نام کنند و به این شکل هست که 6 ماه پایانی دوران سربازی خود را در تشکل خود طی می کنند.

این مسئول در ادامه بحث تفکیک معاونت جوانان از وزارت ورزش و جوانان را منتفی دانست و تصریح کرد: به نظرم این لایحه با توجه به این که دو بار در مجلس رد شد، دیگر بعید است که به عمر این مجلس و این دولت برسد ولی ما کما فی السابق با همان قدرتی که در وزارت ورزش و جوانان وجود دارد، فعالیت معاونت جوانان را ادامه می دهیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز