مدیرعامل آب و فاضلاب کشور:

۱۰۰ تصفیه خانه فاضلاب در کشور در حال احداث است

۱۳۹۸/۰۸/۲۲ - ۱۱:۳۸:۲۴
کد خبر: ۹۲۳۹۲۸
۱۰۰ تصفیه خانه فاضلاب در کشور در حال احداث است
مدیرعامل آب و فاضلاب کشور گفت: تاکنون ۲۶۰ تصفیه خانه در مدار قرار گرفته و ۱۰۰ تصفیه خانه نیز با مشارکت بخش خصوصی در حال اجراست.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ حمیدرضا جانباز در سفر به قزوین و در هنگام بازدید از طرح انتقال آب سد طالقان به استان در خصوص اجرای طرح انتقال آب از سد طالقان اظهار کرد: از سامانه انتقال آب سد طالقان که آب ۱۴ شهر و ۱۹۴ روستا را تامین می کند بازدید کردیم که این پروژه از طرح های خوب آبرسانی کشور است که آب شرب یک میلیون نفر را تامین خواهد کرد.

وی افزود: مقاطعی از طرح دچار وقفه شد که البته فاز بندی کردیم و اعتبارات آن را از منابع مختلف تامین کردیم که اعتبارات استانی و ملی از آن جمله بود.

جانباز تصریح کرد: سعی می کنیم فاز اول را برای تامین آب شرب آبیک و روستاهای اطراف را تسریع کنیم.

معاون وزیر نیرو  ادامه داد: روند کار را بازدید کردیم و براساس ضوابط اجرایی در اولویت های بعدی است زیرا نگاه دولت این است که پروژه هایی که پیشرفت فیزیکی بالایی دارد در اولویت باشد.

وی بیان کرد: مجموعه استانداری وزارت نیرو و آبفا این طرح را در اولویت قرار داده که از منابع مختلف اعتبار لازم را تامین کرده ایم.

۲۶۰ تصفیه خانه در کشور وارد مدار شده است

مشاور وزیر نیرو اظهار داشت: در قالب طرح های ملی و استانی در حال حاضر بیش از ۲۶۰ تصفیه خانه فاضلاب در مدار است و ۱۰۰ تصفیه خانه با مکانیزم های مختلف و مشارکت بخش خصوصی و بی او تی و ردیف های عمرانی در دست اجراست.

۱۳ درصد اب کشور هدر می رود

جانباز در خصوص میزان هدر رفت آب تصریح کرد: هدر رفت آب در شبکه که آب بدون درامد محسوب می شود حدود ۲۵ درصد است که البته همه آن هدر رفت نیست بلکه انشعاباتی که محاسبه نمی شود و انشعاباتی که کنتور ندارند هم در این ردیف وجود دارد.

۱۳ درصد هدر رفت آب داریم

جانباز گفت: در حال حاضر متوسط هدر رفت آب ۱۳ درصد است. که برای آن هم برنامه داریم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز