امنیت پایدار توسط مرزنشینان برخوردار فراهم می شود

۱۳۹۸/۰۸/۲۳ - ۱۹:۱۴:۴۴
کد خبر: ۹۲۴۴۹۷
امنیت پایدار توسط مرزنشینان برخوردار فراهم می شود
وزیر بهداشت در میاندوآب گفت: امنیت پایدار توسط مرزنشینان برخوردار فراهم می شود.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آیین افتتاح بیمارستان حضرت فاطمه زهرا (س) میاندوآب گفت:  قبل از انقلاب از هر 1000 کودک که بدنیا می آمد حداق 140 کودک به سن یکسالگی نمی رسیدند . بیش از 250 در هزار تولد بین زنان باردار بدلیل عوارض بارداری و زایمان جان خود را از دست می دادند .پوشش واکسیناسیون 25 درصد بود و تعداد مراکز بهداشتی روستایی و خانه های بهداشت 1050 بود . ما فقط 25 درصد از داروهایمان را در داخل کشور تولید می کردیم آن هم با کمک کمپانی های بزرگ خارجی .

وی افزود: امروز با لطف انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی و تلاش همکارانم در عرصه های مختلف نظام سلامت ما حدود 19000 خانه بهداشت در اقصی نقاط مملکت داریم . پوشش واکسیناسیون حدود 100 درصد می باشد . خوشبختانه امسال گواهی حذف سرخک را اخذ کردیم و گواهی ریشه کنی فلج اطفال را سالها پیش گرفته بودیم .

امروز سرخک در آمریکا و اروپا یکی از مشکلات نظام بهداشتی و درمانی آنهاست ولی توسط سازمان جهانی بهداشت یک ماه قبل گواهی حذف سرخک را از دورترین نقاط این مملکت گرفتیم و با اینکه ما اتباع خارجی هم داریم که متاسفانه بار سنگینی به نظام سلامت ماست ولی در بین آنها هم موردی از شیوع بیماری نداشتیم .

وزیر بهداشت اضافه کرد: امسال با لطف خدا سیلابهایی را مدیریت کردیم که با همه گستردگی و با همه گندابها و مردابهایی که در سراسر این نقاط سیل زده داشتیم یک مورد اپیدمی هم گزارش نشد .

وی افزود: امسال با لطف خداوند پرونده الکترونیک سلامت را برای 80 میلیون جمعیت کشور به سرانجام رساندیم و با کمک همکارانمان در دانشگاههای علوم پزشکی ریلی شد برای عبور پزشکی خانواده و سیستم ارجاع .

مقام عالی وزارت در ادامه گفت: نه میلیون افراد فاقد دفترچه بیمه را به مجموع بیمه شده ها می پیوندیم و این هم از افتخاراتی است که در نظام مقدس جمهوری اسلامی در حمایت از فرودستان به ثمر خواهد نشست .

نمکی به طرح تحول سلامت نیز اشاره کرده و گفت: این طرح از برکتهای بسیار بزرگ و مهم دولت تدبیر و امید و به ریاست آقای دکتر روحانی بود که در کاهش پرداختی از جیب بیماران ، در توسعه زیرساختها در مناطق محروم و کمتر برخوردار ، در ماندگاری طبیب و کادر پزشکی در نقاط کمتر توسعه یافته و در رسیدگی ویژه به بیماران خاص و صعب العلاج نقش بسیار مهمی داشت که جا دارد بنده از زحمات برادر سخت کوشم آقای دکتر هاشمی و همچنین از دکتر جان بابایی و همه عزیزانی که در این افزایش دسترسی برای نقاط محروم و افراد فرودست جامعه تلاش کردند تشکر و آرزوی عزت نمایم.

در ادامه راه با توجه به ضیق منابع اولین گام را تکمیل پروژه هایی در نظر گرفتیم  که بخصوص در نقاط کمتر برخوردار کشور و بخصوص استانهای مرزی .

نمکی همچنین گفت: معتقدم که امنیت پایدار توسط مرزنشینان برخوردار فراهم خواهد شد . بعبارت دیگر اگر می خواهید صدای چکمه سربازان را از مرزها نشنویم باید صدای خنده شاد مرزنشینان برخوردار را بشنوید .

یکی از شهرستانهای مورد نظر همین میاندوآب یا میان رودان ایران بود . یک بین النحرین در عراق و یک میان رودان بین دو رود زرینه و سیمینه رود را داریم و بعنوان یکی از زیباترین جاذبه های طبیعت این سرزمین بنده هم تلاش در جلسات شورای معاونین انجام می دهم .شما یک نماینده دلسوز فهیم و فرامنطقه ای دارید و از این ظرفیت استفاده کنید .

نمکی همچنین گفت: مراکز جامع سلامت انشاالله امسال در میاندوآب تمام خواهد شد ، بیمارستان کنونی ، بیمارستان جامع عمومی و بیمارستان عباسی را بعنوان مرکز تروما تقویت خواهیم کرد و سعی می کنیم در خصوص بیمارستان 250 تختخوابی مجوز مربوطه در کمیسیون ماده 23 را اخذ کنیم که در آینده نیازی به توسعه بیشتر نداشته باشد .

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: حضور و حمایت از بخش خصوصی و جذب سرمایه گزار در عرصه سلامت بسیار ضروری است و شرایط حمایتی لازم را برای این سرمایه گزارن ایجاد کنید که در توسعه توریسم سلامت بسیار موثر می باشد .   

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز