تردد در جاده‌های کوهستانی استان فقط با زنجیرچرخ ممکن است

۱۳۹۸/۰۸/۲۷ - ۱۶:۰۲:۰۳
کد خبر: ۹۲۵۶۱۷
تردد در جاده‌های کوهستانی استان فقط با زنجیرچرخ ممکن است
مرکز مدیریت راه‌های مازندران اعلام کرد که تردد خودروها در جاده‌های کوهستانی مازندران شامل کندوان ، هراز، سوادکوه و کیاسر به علت بارش برف سنگین فقط با زنجیرچرخ ممکن است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ کارشناس مرکز مدیریت راه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران روز دوشنبه گفت که بارش برف از بامداد امروز در محور های کوهستانی مازندران آغاز شده و رفته رفته شاهد شدت آن هستیم.

مهدی غلامیان بارش برف در محور کندوان را از هزارچم تا تونل کندوان اعلام کرد و گفت: در این محدوده شاهد پدیده مه غلیظ هستیم که شعاع دید را بسیار کم کرده است.

وی به بارش برف در جاده هراز نیز شاره کرد و افزود: محدوده آب اسک تا گالری امامزاده هاشم در بخش مازندران جاده هراز بارش برف سنگین را شاهد هستیم.

کارشناس مدیریت راه مازندران بارش برف در محور سوادکوه محدوده کدوک را نیز سنگین توصیف کرد و گفت: محور کیاسر نیز بارش برف به صورت سنگین در حال باریدن است. 

غلامیان اظهار داشت: در حال حاضر نیروهای راهداری جاده‌های کوهستانی مازندران مشغول نمک پاشی و پاک سازی محورها از برف هستند اما شدت بارش به اندازه است که تردد بدون زنجیر چرخ امکان پذیر نیست.

وی همچنین اعلام کرد که در تمامی جاده های برفی استان مه غلیظ در جریان است و پیش بینی می شود تا ساعاتی دیگر شدت بارش برف بیشتر شود.

کارشناس راهداری مازندران گفت : بنابر پیش بینی هواشناسی بارش برف در ارتفاعات استان مازندران تا صبح فردا ادامه داشته باشد.

به گفته او مسدود شدن جاده هراز که به علت تعمیرات قرار بود امروز انجام شود نیز به علت بارش سنگین برف لغو شده است. 

وی با درخواست از رانندگان برای به همراه داشتن تجهیزات زمستانی بخصوص زنجیر چرخ هنگام تردد در مناطق کوهستانی مازندران ، گفت که رانندگان بدون داشتن زنجیر چرخ اجازه تردد نخواهند داشت. 

غلامیان همچنین با بیان اینکه پلیس راه محور های مواصلاتی جلوی تردد خودروهای بدون زنجیر چرخ را خواهند گرفت، از رانندگان بدونزنجیر چرخ خواست تا در این زمینه به پلیس راه اصرار نکنند.

هواشناسی نیز پیش بینی کرده که سامانه سرد بارشی که از عصر پنجشنبه گذشته گذشته وارد استان شد، تا اواخر هفته در مازندران مستقر خواهد بود.

در حال حاضر بلده نور با منفی 2 درجه زیر صفر سردترین و مرکز استان با 11 درجه خنک ترین سانتیگراد  مناطق استان می باشند.

استان مازندران دارای حدود 11 هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی است که از این میزان حدود سه هزار کیلومتر جاده اصلی استان محسوب می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز