پدیده پیچ‌دزدی از سوی سارقان در خطوط ریلی فرعی و فرسوده راه آهن استان تمامی ندارد

۱۳۹۸/۰۹/۰۲ - ۱۶:۰۰:۴۴
کد خبر: ۹۲۷۰۲۱
پدیده پیچ‌دزدی از سوی سارقان در خطوط ریلی فرعی و فرسوده راه آهن استان تمامی ندارد
مدیرکل راه آهن شمال شرق (۱) گفت: پدیده پیچ‌دزدی از سوی سارقان در خطوط ریلی فرعی و فرسوده راه آهن استان سمنان شدت دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ فرشاد زادخور روز شنبه گفت: گزارش‌های بسیار کم از پدیده پیچ‌دزدی از خط اصلی ریلی تهران- مشهد در محدوده استان سمنان در سال‌‎های گذشته گزارش شد و نظارت‌ها در این خط از سوی کارکنان مربوط دقیق و مستمر است.

وی خاطر نشان کرد: لوکوموتیو رانان راه‌آهن در خط اصلی محور تهران- مشهد در صورت مشاهده هرگونه ترددهای مشکوک مراتب را به اداره کل راه آهن شمال شرق (۱) گزارش می‌دهند.

مدیرکل راه آهن شمال شرق (۱) ادامه داد: در سال‌های گذشته پدیده پیچ دزدی باعث خسارت‌های جبران ناپذیری به خطوط ریلی کشور شد و دلیل خروج قطار اتوبوسی گرگان- اینچه برون از ریل که در سال‌های نه چندان دور اتفاق افتاد، سرقت تجهیزات ریلی اعلام شد.

زادخور تصریح کرد: سارقان، پیچ‌ها را به عنوان ضایعات آهن به قیمت ناچیز به فروش می رسانند در حالی که قیمت نصب این تجهیزات بسیار قابل توجه است.

مدیرکل راه آهن شمال شرق (۱) اضافه کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه پیچ دزدی در خطوط ریلی استان سمنان مراتب را به نیروی انتظامی گزارش دهند.

تثبیت ریل روی تراورس با «پابند» انجام می‌شود که به دلیل اهمیت آن در نگهداری ریل و جلوگیری از لغزش آن و دیگرموارد فنی، باید داری مشخصات ویژه‌ای باشد و لازم است نظارت ماموران راه اهن به صورت مرتب ادامه داشته باشند.

بیش از ۵۰۰ کیلومتر از خط اصلی مسیر ۹۲۶ کیلومتری تهران- مشهد زیر پوشش اداره کل راه آهن شمال شرق(۱) قرار دارد و روزانه حدود ۹۰ رام قطار در دو خط ریلی این مسیر در رفت و آمد است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز