به دلیل عدم حمایت مسئولان؛

موزه تمبر البرز به مشهد منتقل می شود

۱۳۹۸/۰۹/۰۲ - ۱۴:۰۶:۲۸
کد خبر: ۹۲۷۱۳۱
موزه تمبر البرز به مشهد منتقل می شود
مدیرعامل اولین موزه خصوصی تخصصی اوراق بهادار و تمبر ایران، با اشاره به عدم حمایت مسئولان استان البرز از این موزه، گفت: به احتمال زیاد با تقاضای مسؤولان استان خراسان رضوی این موزه به مجموعه سیاحتی تفریحی شاندیز مشهد منتقل می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز؛ سیدحسین موسوی یکتا از تعطیلی موزه تخصصی اوراق بهادار و تمبر ایران خبر داد و گفت: موزه تمبر البرز از سال ۱۳۹۵ با هدف معرفی اوراق بهادار، تمبر و سکه کشورهای مختلف جهان و ایران در منطقه رجایی شهر کرج راه اندازی شد و یکسال بعد در سال 96  به عنوان موزه برتر ایران شناخته شد.

وی به نگهداری بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار اثر در زمینه تمبر، سکه و اوراق بهادار ایران و جهان در این موزه اشاره کرد و افزود: از آغاز افتتاح این موزه در استان البرز، انتظار می رفت که به مکانی جذاب برای گردشگران داخلی و خارجی تبدیل شود و با حمایت اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان، مدیریت شهری کرج و سایر مسؤولان به معرفی موزه کمک شود اما هیچ حمایتی صورت نگرفت و موزه در حال حاضر بازدید کننده چندانی ندارد.

مدیرعامل اولین موزه خصوصی تخصصی اوراق بهادار و تمبر ایران تصریح کرد: این مجموعه  که دارای کلکسیون بی نظیری از آثار تاریخی است در سایه کم‌مهری و کم توجهی مسئولان ناشناخته مانده و درآستانه تعطیلی است.

وی ادامه داد: مهمترین خواسته ما از مدیران استان نصب تابلو در مناطق مختلف شهر کرج و معرفی این مجموعه به مردم و دستگاه های اجرایی در سطح استان و خارج از البرز است تا به این مجموعه رونق بخشیده شود.

موسوی یکتا حمایت از ظرفیت های فرهنگی را فقط در حد شعار دانست و اظهار کرد: طبق تفاهم نامه با آموزش و پرورش استان البرز دانش آموزان به صورت رایگان از این مجموعه بازدید دارند اما انتظار می رود که مسئولان استان برای معرفی آن و هزینه نگهداری این مجموعه همکاری کنند.

  وی خاطرنشان کرد: این مجموعه وقف استان البرز است و با وجود اینکه بارها برای خرید کلکسیون های آن از سوی برخی سرمایه گذاران در خارج از استان البرز پیشنهاداتی داده شده، اما نپذیرفته ایم و برای نگهداری آن نیازمند حمایت مسئولان استان البرز هستیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز