مدیر کل میراث فرهنگی گلستان خبر داد:

فروش بیش از ۴۰ میلیارد ریال صنایع دستی و سوغات در سیزدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام

۱۳۹۸/۰۹/۰۳ - ۱۰:۵۲:۴۶
کد خبر: ۹۲۷۴۶۴
فروش بیش از ۴۰ میلیارد ریال صنایع دستی و سوغات در سیزدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام
ابراهیم کریمی از فروش بیش از 40 میلیارد ریال صنایع دستی و سوغات در سیزدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام خبر داد و گفت: فروش بخش نمایشگاهی صنایع دستی و سوغات جشنواره سیزدهم نسبت به سال گذشته 94/1 درصد رشد داشته است

به گزارش خبرگزاری برنا گلستان؛ مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان اظهار کرد: طبق کارشناسی که توسط کمیته نمایشگاهی جشنواره فرهنگ اقوام انجام شده طی 8 روز برگزاری این رویداد فرهنگی در گرگان و گنبد کاووس آمار فروش صنایع دستی و سوغات  بالغ بر 40 میلیارد و 800 میلیون ریال  بوده است.

کریمی ادامه داد: از این مبلغ 16 میلیارد و 300 میلیون ریال مربوط به فروش صنایع دستی  و 24 میلیارد و 500 میلیون ریال مربوط به سوغات استان های مختلف کشور می باشد که از این مبلغ نسبت به سال گذشته 94/1 درصد رشد داشته است.

رییس ستاد برگزاری سیزدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام در پایان ابراز امیدواری کرد؛  انشالله بتوانیم با  برگزاری چنین جشنواره هایی در سطح استان زمینه حضور هنرمندان را در نمایشگاه‌های داخلی و بین‌المللی فراهم کنیم چرا که  اینگونه جشنواره ها و استقبال بی نظیر مردم از بخش های مختلف جشنواره  خود  محل  بسیار خوبی جهت عرضه مستقیم محصولات صنایع‌دستی و سوغات است .

شایان ذکر است؛  در نمایشگاه گرگان 105 هنرمند صنایع دستی و هنرهای سنتی از استان گلستان، 63 هنرمند از سراسر کشور در قالب 107 غرفه و 30 استان شرکت کرده بودند. همچنین 8 نفر از هنرمندان صنایع دستی کشور عراق نیز در این دوره از جشنواره حضور داشتند.

از مجموع غرفه‌ها، 68 غرفه به عرضه سوغات استان و کشور اختصاص یافته و 28 غرفه در اختیار جوامع گردشگری، دستگاه‌های اجرایی مرتبط با صنعت گردشگری استان گذاشته شد.

 در شهرستان گنبد کاووس، 65 غرفه به عرضه محصولات صنایع دستی و هنرهای سنتی از 25 استان، 45 غرفه به عرضه سوغات استان و کشور و 14 غرفه نیز به دستگاه های اجرای مرتبط با صنعت گردشگری استان اختصاص یافت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز