حجت‌الاسلام‌والمسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان:

قرآن کریم باید مبنای برنامه‌ریزی‌های کلان در کشور شود

۱۳۹۸/۰۹/۱۰ - ۱۶:۱۸:۲۲
کد خبر: ۹۳۰۶۴۴
قرآن کریم باید مبنای برنامه‌ریزی‌های کلان در کشور شود
دبیر ستاد تفسیر قرآن کریم گفت: قرآن در جامعه ما مهجور واقع‌شده زیرا این مصحف شریف هنوز مبنای برنامه‌ریزی‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور قرار نگرفته است و باید برای تحقق این اتفاق مبارک تلاش کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان روز یکشنبه در حاشیه پنجمین اجلاس استانی نماز در جمع خبرنگاران بیان اینکه قرائت، تدبر و عمل به قرآن مجید، این مصحف نورانی را از مهجوریت خارج می‌کند، اظهار داشت: لازم است که جایگاه قرآن را از تلاوت تنها در مجالس، به‌عنوان پشتوانه برای برنامه‌ریزی‌های اساسی کشور تغییر دهیم.

دبیر ستاد تفسیر قران کریم تصریح کرد: وزرا آغاز جلسات خود را با تلاوت کلام‌الله نورانی می‌کنند اما متأسفانه تصمیماتی که در ادامه جلسه اخذ می‌شود، ارتباطی به آموزه‌های قرآن کریم ندارد.

وی با بیان اینکه لازم است در مفاهیم و آیات قرآن مجید تفکر نماییم زیرا این مصحف شریف در تمامی امور برای ما راهگشا خواهد بود، اظهار داشت: ضوابط کلی اقتصاد و مسکن در این کتاب نورانی بیان شده اما متأسفانه مسئولان کمترین توجه را نسبت به قرآن مجید دارند.

دبیر ستاد تفسیر قران کریم با اشاره به اینکه اقتصاد عدالت محور، سودمحور نیست بلکه باید در این اقتصاد معیشت مردم در نظر گرفته شود،تصریح کرد: اگر اقتصاد را به سمت نظام سرمایه‌داری ببریم درنهایت باید طلا و نقره در منازل جمع شده و از سود آن منتفع شویم درحالی‌ که اسلام با این نوع از درآمدزایی مخالف است.

وی با  تاکید بر اینکه اسلام با به دست آوردن پول بدون زحمت مخالف است، خاطرنشان کرد: باید کار مفید در کشور انجام شود تا تولید ثروت واقعی اتفاق بیفتد.

دبیر ستاد قران کریم افزود: نقش آموزش‌ و پرورش، تعلیم و تربیت نوجوانان است زیرا باید علاوه بر ارائه آگاهی‌های لازم، زمینه فرصت اجرای آموزش‌ها را نیز برای دانش آموزان فراهم کند.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین بهرام محمدیان عنوان کرد: دانش آموزان باید نماز را در مدارس آموزش ببینند تا این اقامه نماز از کودکی در روح آنان نفوذ کرده و در بزرگ‌سالی نیز تبدیل به رفتار عملی توأم با آگاهی شود.

دبیر ستاد تفسیر قرآن کریم اظهار داشت: لازم است زمینه‌هایی را فراهم کنیم که عقلانیت، ایمان، علم، عمل و اخلاق توأمان با یکدیگر توسعه پیدا کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام محمدیان عنوان کرد: معلمان و مربیان در دوره ابتدایی باید حس مذهبی را در کودکان تقویت کنند و در دوره نوجوانی نیز دعوت‌ها باید با توجه به استقلال‌خواهی و استدلال طلبی دانش آموزان همراه باشد.

دبیر ستاد تفسیر قرآن کریم با بیان اینکه لازم است به برخی از چالش‌های فکری که از طریق فضاهای تبلیغی و رسانه‌ای بیگانه منتشر می‌شود توجه نماییم، خاطرنشان کرد: نباید چنین بیندیشیم که هرچه ما به نوجوانان خود بگوییم آن‌ها قبول می‌کنند زیرا دشمنان پیش‌تر چالش‌هایی را در ذهن نوجوانان به وجود آورده‌اند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام محمدیان با اشاره به اینکه جلسات تفسیر قرآن کریم در چند سال گذشته افزایش‌یافته است، افزود: لازم است که همچنان به ترویج قرائت و فهم قرآن مجید در جامعه پرداخته و به عمل قرآنی بها دهیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز