درآمد روزانه بیش از ۷۰۰ میلیون نفر در جهان، کمتر از ۲ دلار است

۱۳۹۸/۰۹/۱۲ - ۲۱:۰۰:۲۴
کد خبر: ۹۳۱۶۴۳
درآمد روزانه بیش از ۷۰۰ میلیون نفر در جهان، کمتر از ۲ دلار است
رئیس سازمان ملل اظهار کرد: پایان دادن به فقر شدید، کلید دستیابی به آینده پایدار است. ریشه کن کردن فقر در تمامی اشکال آن، یکی از بزرگترین چالش‌های پیش روی بشر و یکی از اهداف اصلی مبارزه با فقر، شناخت افراد فقیر است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی برای مبارزه با فقر، اظهار کرد: آینده پایدار دست نیافتنی است، مگر اینکه جهانی‌سازی به نفع کودکان، خانواده‌ها و جوامع باشد.

بیش از 700 میلیون نفر در سراسر جهان، درآمد روزانه کمتر از 1.90 دلار دارند.

پایان دادن به فقر شدید در قالب تلاش‌های جهانی برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار و ایجاد آینده‌ای پایدار برای همه لازم است.

گوترش افزود: تمرکز بر همکاری مشترک در توانمندسازی کودکان، خانواده‌ها و جوامع، مهمترین عامل در پایان‌دادن به موضوع فقر است.

در حال حاضر، پیشرفت‌های زیادی در جهت دستیابی به این هدف (پایان دادن فقر شدید برای همه افراد و در همه جا) حاصل شده است. از سال 1990، تعداد افرادی که درآمد کمتر از 1.90 دلار داشتند از 35.9 درصد جمعیت جهانی به 10 درصد در سال 2015 کاهش یافته است.

رشد سریع اقتصادی در کشورهایی مانند چین و هند موجب شده میلیون‌ها نفر از فقر نجات یابند، اما این پیشرفت نابرابر بوده است.

زنان به طور نامتناسب بیشتر تحت تاثیر فقر هستند. آنان به دلیل عدم دسترسی نابرابر به حقوق، تحصیلات و مستغلات بیشتر در فقر زندگی می‌کنند. علاوه براین، کودکان نسبت به بزرگسالان، دوبرابر بیشتر در معرض فقر شدید هستند.

اگرچه تقریبا دو سوم کودکان، فاقد سیاست‌های حمایت اجتماعی هستند، اما دسترسی به خدمات اجتماعی با کیفیت باید در اولویت باشد.

مرخصی‌های والدین و سایر سیاست‌های خانواده محور نیز از نیازهای ضروری است.

گوترش گفت: پرداختن به فقر خانوار یکی از موارد مهم است که می‌تواند کودکان را از این شرایط خارج کند.

اتحادیه اروپا نقش مهمی در پایان دادن به فقر شدید در جهان دارد. اتحادیه اروپا به همراه کشورهای عضو خود بزرگترین اهدا کننده کمک در جهان است و نقش مهمی در پرداختن به مسائل جهانی ایفا می‌کند.

یکی از مهمترین عوامل برای شکستن چرخه فقر، تحصیل بیشتر دختران است و هر سال تحصیل موجب افزایش متوسط درآمد وی در طول زندگی خواهد شد و ازدواج زودهنگام را نیز کاهش داده و مزایای بهداشتی و آموزشی برای فرزندانش نیز دارد.

دبیرکل سازمان ملل عنوان کرد که پرداختن به فقر خانواده به عنوان کلیدی برای بیرون آوردن کودکان از این شرایط است.

پیشرفت در برخی از مناطق جهان، مانند جنوب آسیا و کشورهای جنوب صحرای آفریقا محدود و باعث شده 80 درصد از افراد در فقر شدید زندگی کنند.

محققان بر این باورند که این آمار به علت تهدیدهای ناشی از تغییرات آب و هوایی، درگیری و عدم امنیت غذایی افزایش خواهد یافت.

منابع:

sdgfund.org

un.org

one.org

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز