میزبانی مشهد از نشست تخصصی سرمایه‌گذاری در زمین و ساختمان

۱۳۹۸/۰۹/۱۵ - ۱۰:۲۴:۵۵
کد خبر: ۹۳۲۶۶۴
میزبانی مشهد از نشست تخصصی سرمایه‌گذاری در زمین و ساختمان
نشست تخصصی سرمایه‌گذاری در زمین و ساختمان در اولین نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری و اقتصاد شهری در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، نشست تخصصی سرمایه‌گذاری در زمین و ساختمان با حضور پندار، معاون بهره وری اقتصادی سازمان اوقاف، ملکی، دکتری اقتصاد و مولف کداب تحلیل بازار مسکن ایران، اسلامی، دبیر کل کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران، زاوه، عضو هیئت علمی بخش اقتصادی وزارت مسکن و شهرسازی و خادم، معاون سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری صبا روز پنج شنبه 14 آذرماه در مشهد برگزار شد.

در این نشست تخصصی، سلمان خادم اظهار کرد: مسکن در اصطلاح یک کالای ناهمگن است به این معنی که ما نمی‌توانیم یک حکم کلی برای همه املاک صادر کنیم.

وی بیان کرد: با توجه به شرایطی که در شهر های بزرگ مانند تهران وجود دارد، مهاجرت معکوس و کوچ طبقاتی در حال شکل گیری است.

معاون سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری صبا ادامه داد: این مهاجرت معکوس یک فرصت بسیار خوب سرمایه گذاری را در شهر های خوش آب و هوا و شهر هایی که دسترسی آسانی دارند، به وجود می آورد.

خادم در خصوص بحث مولد سازی دارایی ها عنوان کرد: یکی از کار هایی که می‌توانیم انجام دهیم، مولد سازی دارایی هاست. که در این راستا باید تمام دارایی های دولت که عموما املاک و مستغلات است در مرحله اول شناسایی شود.

وی افزود: خوشبختانه با ایجاد سامانه ای این املاک دولتی در ادارات شناسایی شدند و می‌توان از آن ها برای فروش اوراق مشارکت و تامین مالی استفاده کرد.

معاون سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری صبا در خصوص شهر مشهد تصریح کرد: مشهد از مکان های اقامتی زیادی برخوردار است که این موضوع همواره فرصت سرمایه گذاری در املاک را برای سرمایه گذاران بوجود می‌آورد.

خادم اضافه کرد: در مشهد به دلیل سفر میلیون ها نفر به این شهر، مجتمع های اقامتی پویایی خاصی دارند و می‌توانیم در جهت تامین مالی از صندوق زمین و ساختمان در آن استفاده کنیم.

پندار، معاون بهره وری اقتصادی سازمان اوقاف نیز در این نشست تخصصی گفت: ما در کلانشهر های ایران زمین های بسیار مناسبی در مراکز شهر ها داریم و آمادگی داریم با همکاری شهرداری ها و بخش خصوصی مشکل پارکینگ را حل کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز