معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش گلستان:

«دانش آموزان آهسته گام» نیازمند نگاه متفاوت و حمایت ویژه

۱۳۹۸/۰۹/۱۶ - ۱۱:۰۴:۲۲
کد خبر: ۹۳۳۰۳۲
«دانش آموزان آهسته گام» نیازمند نگاه متفاوت و حمایت ویژه
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش گلستان گفت: 14درصد جمعیت دانش آموزی کشور را «دانش آموزان آهسته گام» تشکیل می دهند که نیازمند توجه ویژه هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا گلستان؛ جلسه هم اندیشی نمایندگان راهبران آموزشی تربیتی و سرگروه های آموزشی استان با محوریت نظارت آموزشی و آشنایی با ویژگی های دانش آموزان آهسته گام برگزار شد.

عقیلی در تعریف دانش آموزان آهسته گام اظهار کرد: این دسته از کودکان با هوش مرزی بین 70 تا 85 هستند و حدفاصل کودکان با نیازهای ویژه و کودکان طبیعی قرار دارند. وی افزود: آن ها توانایی یادگیری مهارت های تحصیلی و علمی را دارا هستند اما در مقایسه با دیگر همسالانشان برای یادگیری، به زمان بیشتر، تکرار بیشتر و همچنین صبر بیشتری از سوی والدین و آموزگاران خود نیاز دارند که اگر نیازهایشان به طور مناسبی برآورده نشود، احتمالا جزو ترک تحصیل ها خواهند بود .

عقیلی در ادامه این جلسه گفت: خانواده و مدرسه باید باتوجه به ویژگی های شناختی و نیازهای آموزشی خاص این دانش آموزان، تدابیری را در زمینه های آموزشی، توانبخشی و پرورشی اتخاذ کرده و اجرا کنند. 

در همین راستا معاون آموزش ابتدایی استان اظهار کرد: از مهم ترین وظایف راهبران ایجاد ارتباط مناسب با معلمان چند پایه و کمک به کیفیت بخشی به مدارس چند پایه است.

سیده هما عقیلی از وظیفه راهبران و سرگروه ها درباره ی آموزش به دانش آموزان آهسته گام را پر اهمیت دانست و افزود: دانش آموزان آهسته گام ( دیرآموز ) 14 درصد جمعیت دانش آموزی کشور را تشکیل می دهند که توانمندی خاص خود را داشته و نیازمند نگاه متفاوت و حمایت ویژه اند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز