رئیس دانشگاه لرستان:

دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار در مسیر رفع مشکلات استان باشد / رشدکیفی نمایشگاه نسبت به سال گذشته

۱۳۹۸/۰۹/۱۷ - ۱۴:۳۳:۴۸
کد خبر: ۹۳۳۷۶۹
دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار در مسیر رفع مشکلات استان باشد / رشدکیفی نمایشگاه نسبت به سال گذشته
خسروعزیزی گفت: دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار باید در مسیر رفع چالشها و مشکلات استان، به کارگیری شوند.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛ عزیزی روز یکشنبه در آیین افتتاح بیستمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار استان لرستان و در جمع خبرنگاران، اظهار کرد:هدف از برپایی این نمایشگاه، تقویت ارتباط بین محققان، پژوهشگران و دانشگاهیان با جامعه به معنای عام آن در راستای ترویج تحقیقات و پژوهشهای کاربردی برای رفع چالشها و مشکلات است.

او افزود: در این نمایشگاه، بخشهای اجرایی و خصوصی استان، دستاوردهای خود را در زمینه های پژوهشی، فناوری و فن بازار، ارائه می کنند.

عزیزی تصریح کرد:دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار باید در مسیر رفع چالشها و مشکلات استان، به کارگیری شوند.

او بیان کرد: شعار اصلی توسعه باید تبدیل ایده ها به فناوری و تبدیل فناوری به ثروت باشد و علمی در خدمت توسعه است که ثروت ایجاد کند؛ زیرا تولید ثروت، خود به خود باعث ایجاد و رونق اشتغال می شود.

جانشین ستاد هفته پژوهش  و فناوری استان لرستان ضمن دعوت از همه دانشجویان، محققان، پژوهشگران، دانش آموزان و شرکتهای دانش بنیان استان برای بازدید از این نمایشگاه ،خاطر نشان کرد: در این هفته از پژوهشگران و فناوران برتر استان لرستان در محل دانشگاه لرستان و در آیین اختتامیه، تجلیل خواهد شد.

رئیس دانشگاه لرستان گفت: به کمک سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، کارگاههای تخصصی متناسب با چالشها و مشکلات منطقه ای و استانی در این نمایشگاه برگزار می شوند.

عزیزی عنوان کرد: یکی از ابتکارات در نمایشگاه امسال، برگزاری نشستها با حضور مدیران اجرایی و بخش خصوصی به صورت مشترک با حضور دانشجویان، محققان و پژوهشگران است تا مدیران اجرایی و بخش خصوصی استان، مشکلات خود را توضیح دهند و درباره مشکلات، بحث و گفتگوی تخصصی صورت گیرد.

او ادامه داد: همچنین با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای و دانشگاه فنی و حرفه ای استان، کارگاههای تخصصی مهارت آفرینی ویژه دانشجویان و علاقه مندان برگزار می شوند.

رئیس دانشگاه لرستان  درباره سطح کیفی نمایشگاه نیز بیان  کرد:به طور حتم، سطح کیفی نمایشگاه نسبت به سال گذشته، رشد داشته است برخی از دستاوردهای ارائه شده در نمایشگاه امسال،دستاوردهای جدیدی هستند.

عزیزی در خصوص  مهم ترین چالش این عرصه  نیز  گفت: دستاوردهایی که ارائه می شوند باید تجاری سازی شوند و این بخش یعنی تجاری سازی دستاوردها، مهم ترین چالش است؛ متأسفانه درصد کمی از دستاوردهای ارائه شده به مرحله تجاری سازی رسیده اند و این چالش، صرفاً به دست دولت، رفع نمی شود بلکه باید با کمک سرمایه گذار، تجاری سازی را انجام داد که البته محصول، بتواند قدرت رقابت با نمونه خارجی را داشته باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز