یارانه نقدی چهارشنبه ۲۰ آذر واریز می‌شود

۱۳۹۸/۰۹/۱۷ - ۲۰:۰۰:۲۸
کد خبر: ۹۳۳۸۰۵
یارانه نقدی چهارشنبه ۲۰ آذر واریز می‌شود
اگرچه یکصد و ششمین مرحله از یارانه نقدی روز چهارشنبه ۲۰ آذر واریز می شود اما سازمان هدفمندی یارانه‌ها و ستاد تبصره ۱۴ بودجه هنوز آماری از تعداد حذف شدگان در آبان و آذر ارائه نکرده است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ یکصد و ششمین مرحله از یارانه نقدی روز چهارشنبه ۲۰ آذر ماه ساعت ۲۴ به حساب سرپرستان خانوار واریز و قابل برداشت می‌شود.

مبلغ یارانه نقدی در طول سال‌های گذشته تغییری نکرده و ماهانه به ازای هر نفر ۴۵۵ هزار ریال واریز می‌شود که در مجموع اکنون نزدیک به ۷۷ میلیون نفر در هر ماه یارانه دریافت می‌کنند که بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای دولت هزینه در بر دارد.

طی حدود ۹ سال گذشته هر مشمولی که بدون تغییر در صف دریافت یارانه نقدی بوده است تاکنون رقمی بالغ بر ۴ میلیون و ۸۲۳ هزار تومان یارانه دریافت کرده است.

البته با توجه به الزام قانونی و اراده دولت برای غربالگری یارانه بگیران، حذف یارانه اقشار مرفه و دهک های بالای درآمدی از «یارانه شهریور ماه» آغاز شد و به احتمال زیاد صف یارانه بگیران برای دریافت یارانه نقدی آذر ماه خلوت تر از ماه های گذشته خواهد شد اما هنوز اظهارنظری رسمی از سوی مسئولان از جمله ستاد تبصره ۱۴ و سخنگوی دولت مبنی بر تعداد حذف شدگان در ماه های آبان و آذر ارائه نشده است.

گفتنی است؛ تغییر زمان پرداخت یارانه در راستای اظهارات محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور بود که چندی پیش گفته بود: مقرر شد دهم هر ماه کمک معیشتی خانوار، بیستم هر ماه یارانه نقدی و بیست و هشتم هر ماه حقوق کارمندان پرداخت شود.

 

نظر شما